Националната туристическа организация (НТО) на Черна гора въведе за първи път знак за Качество на Черна гора (MQ - Montenegro Quality) и покани всички заинтересовани страни от сферата на туризма, хотелиерството и свързаните с тях индустрии да кандидатстват, предаде за БТА черногорската агенция МИНА.
"Целта на поканата е да подобри туристическите услуги и да популяризира Черна гора като атрактивна целогодишна дестинация, предлагаща уникални изживявания на всички посетители", се казва в прессъобщение на НТО.
Според НТО наличието на знак за качество може да помогне на бизнеса да се открои на пазара, да осигури непрекъсната промоция чрез дейности и комуникационни канали на НТО, да увеличи видимостта сред туристите и да предложи добавена стойност чрез насърчителни мерки на НТО.
"За знака за качество MQ могат да кандидатстват различни туристически обекти, включително хотели, ресторанти, места за настаняване и хранене, къмпинги, етноселища, музеи, спа центрове, галерии, ски курорти, туристически агенции, летища, национални паркове, местни производители и много други", добави НТО.
Знакът за качество MQ се присъжда в три степени въз основа на изпълнените критерии: златен знак (за тези, които са получили 85 процента или повече от максималните точки), сребърен знак (за тези, които са получили от 70 до 85 процента) и бронзов знак (за тези, които са получили от 55 до 70 процента).