Според прогнозата на American Express Global Business Travel Group Inc. през 2025 г. самолетните билети в световен мащаб ще поскъпнат, дори и при умерено нарастване на печалбите, като цените на билетите ще отразяват по-високите разходи и продължаващите смущения във веригата за доставки. Това коментира редакторът Милен Симеонов в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.
Според прогнозата на American Express Global Business Travel Group Inc. през 2025 г. самолетните билети в световен мащаб ще поскъпнат, дори и при умерено нарастване на печалбите, като цените на билетите ще отразяват по-високите разходи и продължаващите смущения във веригата за доставки. Това коментира редакторът Милен Симеонов в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.
Цените на билетите по повечето маршрути ще се повишат, въпреки че размерът на увеличенията вероятно ще варира значително в зависимост от региона. В Северна Америка и Европа се очаква по-скромно увеличение от около 2%, докато в Азия и Австралазия, които са сред последните региони, в които се отменят ограниченията, свързани с пандемията, се очаква увеличение от близо 14%.
Макар че авиокомпаниите в голяма степен са по-оптимистично настроени за търсенето през 2025 г., усилията им за увеличаване на капацитета в близко бъдеще остават възпрепятствани от закъсненията на новите самолети на Airbus SE и Boeing Co, както и от по-дългото техническо обслужване на реактивните двигатели.
Повишаването на цените на билетите през следващата година вероятно ще заличи всички намаления преди 2024 г., което означава, че някои тарифи могат да се върнат към високите стойности след пандемията, показват изчисления на Bloomberg News, базирани на данните на Amex GBT.
Основните фактори, които повишават цените на самолетните билети, са повишаването на заплатите и недостигът на персонал, особено при продължаващите трудови спорове в Северна Америка, както и цената на горивата на фона на продължаващото геополитическо напрежение, се казва още в доклада. Освен това авиокомпаниите продължават да добавят нови допълнителни такси, а нискотарифните превозвачи инвестират в скъпи екстри като салони на летищата и по-удобни места.
Маршрутите между Европа и Азия вероятно ще отбележат скок от 6,6% при икономичните пътувания и 8,2% при бизнес пътуванията, което се дължи главно на по-високите разходи, свързани с избягването на руското въздушно пространство и ограниченото предлагане, както и на изтеглянето на редица европейски превозвачи от Китай.
Прогнозите са, че в Австралия ще има най-голямо увеличение, особено при вътрешните пътувания. Qantas Airways Ltd. и Virgin Australia са на път да затвърдят своя ефективен дуопол на пазара след фалита на по-малките превозвачи Rex и Bonza.