Берлинската платформа за права на пътниците във въздушния транспорт AirHelp придобива българската ClaimCompass. Двете компании са посветени на подпомагането на пътниците да търсят правата си на обезщетение съгласно Регламент 261/2004 на ЕС. С това придобиване AirHelp цели да разшири пазарния си дял, съобщава The Recursive. Марката на ClaimCompass ще се консолидира под техните операции. Условията на сделката ще все още не са разкрити.
Придобиването е част от стратегията на компанията за укрепване на позициите ѝ в Европа и глобалния пазар на защита на правата на пътниците.
AirHelp е онлайн услуга, която позволява на пътниците на авиокомпаниите да търсят обезщетение за отменени полети, закъснения или свръхрезервации. От 2020 г. насам AirHelp разшири своята услуга и помага на пътници с полети в САЩ, Канада, Бразилия, Турция и Азия. Компанията е основана от Хернриик Цимлер, Николас Майкълсън и Грег Рууд през 2013 г.
ClaimCompass е основана в България и бързо се утвърди като играч в сектора, с фокус върху използването на данни и автоматизация за обработка на искове.