Най-големият южнокорейски превозвач Korean Air обяви, че е завършил процеса по сливане с местния си конкурент Asiana Airlines, което превръща компанията в една от най-големите в Азия, предаде Ройтерс.
КЛЮЧОВИ ФАКТИ
- Сделката на стойност 1.8 трилиона вона (1.3 милиарда долара) беше оповестена за първи път преди четири години от Korean Air като опит да спаси затъналата в дългове Asiana Airlines, която се бореше със спада в търсенето по време на пандемията от КОВИД-19.
- Сливането на компаниите беше възпрепятствано от опасенията относно защитата на конкуренцията, като Korean Air трябваше да направи значителни отстъпки пред наблюдателите на регулаторни органи от цял свят, включително предоставяне на маршрути на други авиокомпании и продажба на карго операциите на конкурента си.
- По този начин южнокорейският превозвач ще може да представлява малко над половината от пътническия поток на Южна Корея и ще стане 12-ата най-голяма авиокомпания в света по отношение на международен капацитет, допълва Ройтерс, позовавайки се на консултантските компании за данни за авиационния сектор Cirium Ascend и OAG.
- От Korean Air обявиха, че сливането с Asiana Airlines няма да доведе до съкращения на персонал.
- Asiana Airlines ще бъде управлявана като дъщерно дружество до две години, преди да се интегрира в една авиокомпания, която ще запази името Korean Air, но с ново лого.
ВАЖЕН ЦИТАТ
„Съвместната компания предвижда естествен ръст на персонала чрез разширяване на дейностите, като служителите с припокриващи се функции се преназначават в рамките на (новата) организация”, обяви превозвачът в изявление.
ЗА КАКВО ДА СЛЕДИМ
Korean Air също така ще създаде общ нискотарифен превозвач, като стратегията му за интеграция включва разпределяне на графици на полети по припокриващи се маршрути, добавяне на нови дестинации и допълнителни инвестиции в безопасността, се казва в съобщението.
План за сливане на програмите за редовни пътници на двете авиокомпании ще бъде представен на държавната Корейска комисия за справедлива търговия (KFTC) до юни 2025 г. за разглеждане, добави Korean Air.
Авиокомпанията обяви, че сливането има за цел да увеличи възможностите и обхвата на мрежата на международното летище “Инчон” в Сеул – четвъртото най-натоварено летище в света за международни полети и петото най-натоварено за товарни превози, което се конкурира в региона с Хонконг и Сингапур.
Консолидацията на авиокомпаниите не е често срещана практика в Азия, за разлика от Европа, където през последните две десетилетия се наблюдава вълна от сливания, както и в Северна Америка, където местните регулаторни органи се опасяват, че индустрията е твърде концентрирана. От Korean Air допълниха, че сделката ще засили конкурентната ѝ позиция в световен мащаб.
Asiana Airlines от своя страна ще проведе извънредно общо събрание на акционерите на 16 януари, за да назначи нови директори на борда, номинирани от Korean Air./ БТА