Транспорт

Юнион Ивкони иска да пусне влакове до Бургас и Варна

   
Юнион Ивкони иска да пусне влакове до Бургас и Варна

Най-големият автобусен превозвач в България "Юнион Ивкони" се готви да влезе и в пътническия ЖП транспорт. Компанията "Ивкони Експрес" е подала документи за издаване на лиценз в Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" и иска да започне да работи по две линии от лятото на 2025 г. Информацията беше съобщена по-рано от "Медиапул", но сега Economic.bg са я потвърдили официално. Кои са линиите, към които има интерес "Ивкони Експрес": 

София - Варна с междинна спирка в Горна Оряховица
София - Бургас с междинна спирка в Карлово

Намеренията им са превозите да се изпълняват с електрически мотрисни влакове и с "добро ниво на комфорт" за пътниците.

Те обаче нямат планове да пътуват всекидневно, а само в определени дни от седмицата, "предимно почивни и празнични", съобщават още Economic.bg. Кандидатурата им все още се разглежда от администрацията. Едноличен собственик на "Ивкони Експрес" (създадена през юни 2024 г.) е Георги Атанасов. Атанасов е и съсобственик на мажоритарния акционер в "Юнион Ивкони" - "Транспект".

В Управителния съвет на ЖП-подразделението влиза и Ивайло Стоянов, който е управител и на автобусната група. Това е третата фирма, желаеща да се конкурира с БДЖ Пътнически превози. Досега вече бяха подадени документи от "ПИМК" - Пловдив, които искат сходни линии (но от София до Бургас през Пловдив, а не по Подбалканската линия).

"Рейлимпекс" - Стара Загора също има намерение да стане железопътен превозвач за пътнически превози. Новината за разширяването на бизнеса на "Ивкони" дойде точно в разгара на скандала около сигнала за странните внушителни възнаграждения, изплащани от компанията на сина и бившата жена на и.ф. главния прокурор Борислав Сарафов. От дружеството публикуваха позиция, с която заявяват, че са обект на "клеветническа атака", но така и не отрекоха данните за финансови отношения със семейството на Сарафов.

Документите за издаване на ЖП-лиценз са подадени през октомври, около четири месеца след регистрирането на новата фирма под шапката на автопревозвача.