Новини Хотели

Българско интериорно студио прави мебелите за световна хотелска верига

   
Българско интериорно студио прави мебелите за световна хотелска верига

Българското студио за интериорен дизайн, проектен мениджмънт и обзавеждане Ligna Group e един от двигателите за растежа на най-бързо развиващата се хотелска верига в Европа в последните години – B&B Hotels, която от 2019 г. е собственост на американския финансов гигант Goldman Sachs. Историята на това успешно бизнес партньорство разказаха Анелия Касабова, основател и изп. директор на Ligna Group, и Геновева Христова, основател и управляващ директор на Ligna Group, в предаването „ИмоТиТе“ с водещ Христо Николов по Bloomberg TV Bulgaria.

B&B Hotels е основана през 1990 г., когато са отворени първите хотели във Франция - в Брест и Сен Мало. През 2019 г. под бранда на веригата има 500 хотела и експанзията продължава с бързи темпове. През 2022 г. компанията открива 97 нови хотела, а през 2023 г. - още 75. В края на 2024 г. броят им е вече над 850 в седемнадесет държави - основно във Франция, Германия, Италия и Испания. За последните десет години хотелите на B&B са нараснали три пъти, а плановете са в следващите десет години да достигнат 3000.

Българското студио досега е проектирало и обзавело близо 200 обекта на B&B Hotels в Европа. По този начин Ligna Group е осигурило поръчки и на български производители на мебели, с които си партнира.

Анелия Касабова разказа за един от най-предизвикателните моменти в историята на компанията. Действието се развива преди десетина години, някъде в средата на юли, когато работят по поредния хотел на веригата.

„Обажда ми се тогавашният изпълнителен директор на B&B с думите: „Анелия, вие в момента какво произвеждате?“ Казах му, че работим по хотела с предстоящо откриване през септември. Той ме попита: „А този в Нюрнберг, който ще отворим през август?“ Отговорих му, че няма такъв в нашия график, нямаме такава поръчка. Той ме изслуша, каза: „You can do it!” и затвори телефона. В първия момент си помислих – защо не си гледат работата, но в следващия момент в главата ми започна да кънти: You can do it!”

В следващите часове Анелия събира екипа на студиото, прави спешна реорганизация, спира отпуски на някои колеги, но в крайна сметка се справят. От изпълнителния директор получава само един мейл, в който пише: „Thank you, Anelia!”.

„Това е нашето ДНК – да решаваме проблемите на нашите клиенти. В този момент можеше да си запазим комфорта и да кажем: „Съжаляваме, но излизаме в отпуск! Вие сте забравили за хотела“. Но това да решиш проблема на клиента, да влезеш в обувките му и наистина да му помогнеш е несравнимо и незабравимо. Така се запазва партньорство за 18 години“, сподели Геновева Христова.

За Анелия Касабова дисциплината е най-ценният урок, който е научила от съвместната работа с B&B Hotels. А за Геновева Христова уроците са: ефективност, честност, прозрачност и лоялност. „Всеки божи ден, без да се успиваш“.

В следващите години B&B Hotels се подготвя за експанзия в Обединеното кралство, като отново ще разчита на българската компания Ligna Group.