Изкуственият интелект беше навсякъде на изложението CES 2025 г. То вече приключи, но технологията ще продъжи да бъде част от пейзажа на Лас Вегас.
През март тази година ще се състои ексклузивното откриване на хотел Otonomus, който се стреми да бъде различен от типичната хотелска стая или апартамент в Града на греха. С какво ще се различава ли? Otonomus залага в голяма степен на изкуствения интелект като свой отличителен фактор.
„Ние сме първият истински хотел с изкуствен интелект в света“, казва пред Fast Company Филип Зиаде, основател и главен изпълнителен директор на Otonomus. „Пътуващите не искат универсално преживяване. Те искат тръпката от създаването на нещо персонализирано“.
С базова цена от 300 долара на вечер Otonomus се надява да имитира модела на Airbnb, където пътуващите могат да намерят имот, който отговаря на тяхната индивидуалност, като същевременно добави последователността на хотелското преживяване. Хотелът, който се намира в южната част на световноизвестния булевард „Стрип“, ще демонстрира две собствени системи за изкуствен интелект.
FIRO е резервационна система, която оптимизира разпределението на стаите в хотела, като същевременно максимизира приходите. KEE е приложение, което изпълнява функциите на всичко - от ключа за стаята на госта до негов собствен консиерж.
Резервирането на престой в Otonomous ще бъде малко по-различно от това да си вземете стая в хотел Strip или в някоя от познатите ви вериги. Чрез ефикасността на FIRO можете да резервирате всичко - от стая с една спалня (с хол) до апартамент с шест спални. След това системата ще конфигурира съседните стаи, за да създадете средата, която търсите. Хотелът може да посрещне около 1100 гости.
Оттам нататък започва персонализирането. Искате ежедневно почистване? Стая срещу басейна? Може би предпочитате да отседнете в тих район? Кажете на системата какво искате и то ще да бъде ваше (с лека надценка за всеки персонализиран елемент).
След като направите резервацията си, хотелът започва процес на настаняване, като събира възможно най-много информация за вас. Чрез геймифицирана сесия с въпроси и отговори той ще ви зададе серия от запитвания, предлагайки бонуси като безплатна напитка в бара. Ако дадете разрешение, хотелът също така ще търси информация за вас в интернет и социалните мрежи, като анализира тези данни, за да персонализира (и монетизира) престоя ви. FIRO ще изгради аватар въз основа на събраните данни, за да прогнозира какво може да искате или не по време на почивката си.
Регистрацията е автоматична. Няма рецепция. Вместо това всичко се управлява чрез приложението. Искате обслужване по стаите или повече тоалетна хартия? KEE ви позволява да правите поръчки, които се доставят чрез роботизиран камериер. AI следи всичко - от температурата, която искате да поддържате в стаята, до това кога влизате и излизате. Тези данни се съхраняват, за да се персонализира допълнително престоят ви при следващото ви посещение.
Когато посещението ви приключи, Otonomus ще ви попита какво ви е харесало или не, изследвайки пропуските между своята проекция и действителните ви желания, за да обучи моделите.
Изучаването на желанията на клиентите и опитите за предвиждане на нуждите е една от разликите между Otonomus и други хотели. Другите вериги може да знаят дължината на престоя ви и кои ресторанти на територията на хотела сте посетили, но не използват тази информация, за да персонализират услугите си или да ви чакат следващия път с любимата ви напитка.
След ексклузивното си откриване Otonomus Las Vegas ще има официално такова през май - и Зиаде казва, че вече е в етап на издаване на разрешително за втори Otonomus в града. По думите му в бъдеще веригата може да отвори врати и в други градове и държави. В момента компанията е насочила вниманието си към Дубай.
Освен че увеличава приходите с възможностите за персонализиране, Otonomus има и по-ниски разходи от някои от конкурентите си. Тези за труд са по-ниски, тъй като няма гише за регистрация и почистването се извършва само по предварителна уговорка. Местоположението извън булевард „Стрип“ означава, че разходите за земя са по-ниски и на хотела не се налага да използва профсъюзни работници.
Усъвършенстването и обучението на изкуствения интелект, разбира се, няма да е евтино, но Зиаде разчита, че предимствата на технологията ще привлекат гости, които търсят уникално преживяване по време на посещението си в Лас Вегас.
„Ние не използваме изкуствен интелект само заради самия него“, казва той. „Ние преоткриваме гостоприемството, като предоставяме точно това, което всеки гост иска“.