За първи път в своята история Air France разработи своя характерен аромат за дома, наречен AF001. За да го създаде, авиокомпанията се довери на таланта на Франсис Куркджиан, майстор парфюмерист и артистичен директор на Maison Francis Kurkdjian. Това е още една възможност за Air France да покаже елегантността на френски шик.
От 15 януари 2025 г. този аромат ще бъде представян на входа на определени салони на Air France в Paris-Charles de Gaulle, като жест за добре дошли в началото на пътуването. Клиентите ще открият аромата във фоайето, салона и апартаментите La Première, както и в салоните, разположени в терминали 2E, зали L и M, 2F и 2G. Air France постепенно ще започне да използва аромата в другите си салони в Париж и по света през следващите месеци.
Създавайки усещане за пространство, спокойствие и светлина, AF001 придружава пътниците със стил. Неговият успокояващ аромат на мускус, съчетан с мимоза от южна Франция, добавя слънчева, естествена жизненост. Създаден с нотки на жасмин и роза, неговата деликатна флорална аура отвежда пътниците на истинско ароматно пътешествие, улавяйки конкретен момент във времето.
AF001, първото пътуване е ухание
Препратка към легендарните полети на Concorde между Ню Йорк и Париж в края на 70-те години на миналия век, името AF001 припомня на света за Air France и кодовете, специфични за въздушния транспорт. Освен това напомня на пътниците за първото им пътуване.
„Много съм горд, че създадох първия характерен аромат за дома на Air France“, каза Франсис Куркджиан. „Усещането за слънчев лъч върху крилете на самолет ме вдъхнови да създам този лек, свеж и успокояващ аромат за дома“.
„Изживяването при пътуване на Air France сега издига до нови висоти усещането за елегантност на всички пет сетива: зрението, с облеклата висша мода на нашия екип, нашите интериори в кабините и прецизния дизайн на нашите салони, вкусът на ястията от менюто на борда, докосването с меките тъкани на нашите седалки, слухът с нашите плейлисти на борда, а вече и обонянието с този престижен характерен аромат“, коментира Фабиен Пелу, старши вицепрезидент отговарящ за клиентския опит в Air France.
Плод на повече от две години работа, този аромат разкрива допълнително изживяване на сетивата, което добавя нов щрих към идентичността на компанията. Това е началото на едно пътуване, символ на изкуството да живееш по френски.
За Франсис Куркджиан
Франсис Куркджиан започва кариерата си през 1995 г. и същата година създава „Le Mâle“ за Jean Paul Gaultier, един от най-продаваните парфюми в света. Той е създал емблематични аромати за Guerlain, Dior, Armani, Jean Paul Gaultier, Narciso Rodriguez, Elizabeth Arden, Acqua di Parma, Versace, Ferragamo, Lanvin, Van Cleef & Arpels, Elie Saab и Burberry. Той е първият майстор парфюмерист, отворил своя собствена работилница за аромати по поръчка през 2001 г. Наречен Chevalier des Arts et Lettres през 2008 г., неговите аромати са спечелили множество международни награди. Франсис Куркджиан е артистичен директор на къщата, която носи неговото име, както и креативен директор на Parfums Christian Dior.
За Maison Francis Kurkdjian
Maison Francis Kurkdjian е създаден през 2009 г. от Francis Kurkdjian и Marc Chaya, с цел да насочва вниманието към парфюмеристите и творенията от аромати. Двамата творци са вплели талантите си заедно, за да създадат нова територия на свободно изразяване в съвременните аромати – чувствени, щедри и многостранни – където парфюмът е в главната роля. Благодарение на тях, Maison Francis Kurkdjian се превърна в символ на парфюмите от висок клас по света. Maison Francis Kurkdjian е част от LVMH Group от 2017 г. и присъства в над 800 търговски обекти в 60 страни по света.