Хотели

Нов закон в Италия ще ви принуди да доказвате лошите услуги срещу обезщетение

   
Нов закон в Италия ще ви принуди да доказвате лошите услуги срещу обезщетение

Предложеният закон, подкрепен от министъра на туризма на Италия Даниела Сантанче, ще задължи сайтовете за туристически ревюта като Tripadvisor да проверяват дали всеки, който оставя мнение, действително е посетил обекта, който ревюира, и дали не получава пари, за да пише положителни или пък отрицателни оценки.

Всички отзиви ще трябва да бъдат проверявани с валиден документ за самоличност, а рецензентът ще трябва да докаже, че е бил в заведението или хотела, в рамките на две седмици след написването на отзива.

Законът, който се очаква да мине без възражения и през двете камари на парламента, има за цел да ограничи нелоялната конкуренция, да разкрие скритата реклама и да изкорени измамите, според проекта на закона.

"Днешният ден е важна стъпка за защита на нашите предприятия", заяви Сантанче при представянето на закона. "Спазваме поетия ангажимент да защитаваме предприемаческата структура на италианския туризъм, като гарантираме справедлив и прозрачен пазар."

Тя заяви, че "регулаторната намеса" ще гарантира, че отзивите, които често са основният фактор при вземането на решение за резервиране на хотел или ресторант, ще бъдат правдиви, каза тя пред парламента. Това от своя страна ще защити работните места и ще повиши качеството на туризма.

Начинът, по който се пишат отзивите, също ще бъде повлиян, а правото на отговор и искане за премахване на лоши отзиви от хотели или ресторанти също е включено в законодателния проект. Законът също така позволява на туристическите субекти да поискат премахването на всички лоши отзиви - дори и верни - след две години, ако проблемът е бил доказано решен.

Според Италианския орган за регулиране на комуникациите, който ще бъде натоварен с прилагането на законодателството, новият закон също така ще направи незаконно плащането на някого, за да напише положителен отзив, или предлагането на стимули като отстъпки за услуги, ако го направи.

Говорител на звеното заявява пред CNN, че все още предстои да бъдат финализирани кодексите за поведение на мениджърите и насоките за наблюдение на спазването им.

Законът ще бъде първият по рода си в Европа.

Confescercenti Nazionale, асоциация, която представлява малките туристически субекти, заяви, че предложеният закон не е достатъчно задълбочен.

"Очаквахме много, а намерихме много малко", заяви групата в изявление след представянето на законопроекта . "Той със сигурност е недостатъчен, за да подобри ефективно системата на италианските микро, малки и средни предприятия".

Assoutenti, италианска асоциация на организациите с нестопанска цел, предупреди, че законопроектът трябва да обхване и социалните медии, а не само официалните сайтове за ревюта.

"Всяка мярка, която гарантира по-голяма прозрачност на потребителите при избора на продукти и услуги, е добре дошла", се казва в изявление на групата.

"По същия начин обаче е необходимо да се регулира по-ефективно и сферата на социалните мрежи, където множество инфлуенсъри всеки ден правят рецензии за ресторанти, клубове, спа центрове и места за настаняване чрез съдържание, което изглежда като лично и незаинтересовано мнение, но в действителност е резултат от търговски споразумения или предоставяне на подаръци, които невинаги са ясно съобщени на обществеността."

Понастоящем законопроектът е предназначен да обхване само хотели, ресторанти и частни сайтове, но в крайна сметка би могъл да обхване и стоки и услуги, включително ревюта, оставени в големи международни сайтове като Amazon.