Новини Събития

Аткракциите и какво привлича туристите в Чепеларе

   
Аткракциите и какво привлича туристите в Чепеларе

Чепеларе отчита над 24 000 нощувки повече през миналата година спрямо 2023-та. Това говори за значителен интерес към района не само през зимния сезон, но и през летния, коментира за „Фокус“ Даниела Сивенова, началник отдел „Туризъм, спорт, младежки дейности, транспорт и търговия“ в общината. “Успяхме да направим няколко нови привлекателни туристически маршрута, които дават своя резултат. Това е пещерното обиталище „Чая“, както и другият нов туристически маршрут от Пещерната лаборатория, Старата граница, пещерата „Топчето“, пилона на Рожен, изворите на река Чая. Той бе почистен, маркиран, а пещерата пригодена за посещения“, пояснява Сивенова. Огромен е ръстът на туристите, посетили природната забележителност „Чудните мостове“.

Добро отражение за летния и зимния туризъм в общината е дал и фактът, че вече разполагат с дигитална карта. „На нея са отбелязани всички туристически обекти, природни забележителности, пътеки, спортни съоръжения, образователни, културни, административни, религиозни обекти, храмове, параклиси и други. До настоящия момент от пускането й през октомври до декември има над 140 гледания. Тя е качена в туристическия ни сайт, и там туристите могат предварително да си набележат обектите, които искат да посетят“, допълва Даниела Сивенова.

Чепеларе залага много през летния сезон на фестивали, събития и атракции. Пример е младежкият фестивал „Тука е така“, който се утвърди като практика и се планира още по-мащабно за тази година.

От 2024 г. Музеят на родопския карст и Националната астрономическа обсерватория „Рожен“ са част от 100-те национални туристически обекта в движението „Опознай България“.

Пампорово е туристическата марка на региона и е много важен за привличането на турсти, защото по-голямата му част е на територията на община Чепеларе.

Друга атракция, която привлича още повече туристи в Чепеларе, е детският ски център, „Дьортевото“ в центъра на града. На тази писта са карали всички местни бележити спортисти – като Катя Дафовска, Радо Янков и всички момчета, които сега прославят България и Чепеларе навсякъде.

Тя допълва, че общината от години се опитва да наложи бранд „Зеленото сърце на България“, което е свързано с климатолечението, с което са възникнали курортите Чепеларе и Пампорово.

Продължава и работата по дигитализацията в общината, която ще улесни и достъпа до туристическите услуги.