Първите два сезона на „Белият лотос“ (The White Lotus) не просто поставиха в центъра на вниманието Хаваите и Сицилия, но и превърнаха местните обекти на веригата Four Seasons в икони на попкултурата и утвърдиха дестинациите като бастиони на луксозното пътуване. Сега е ред на Тайланд. В навечерието на премиерата на третия сезон на сериала на HBO на 16 февруари тайландските туристически органи, хотелиери и туристически агенти се подготвят за рязък скок на посетителите, пише Bloomberg.
„Смятам, че на Хаваите и в Сицилия има повече от 20% увеличение на посетителите въз основа на първите два сезона“, казва Чомпу Марусачо, директор на нюйоркския офис на Тайландския туристически орган. „Мога само да се надявам, че това ще се случи и в Тайланд.“
Чомпу може би ще бъде повече от приятно изненадан. След като вече изтекоха някои ключови подробности за предстоящия сезон - като например фактът, че той е сниман на множество места и в хотели в цялата страна, а не в една основна база – интересът нараства главоломно. Увеличаването на броя на посетителите вероятно ще доведе и до големи разходи, като хотели като Four Seasons на остров Ко Самуи предлагат цени, които могат да достигнат до 1200 долара за нощувка дори през сезона на мусоните.
Туристическата агенция Fora вече отчита рязък ръст на търсенето.
„Неотдавна при мен дойде нова двойка клиенти и каза: „Чухме, че следващият сезон на „Белият лотос“ ще се снима в Тайланд. Можете ли да ни резервирате място в същия курорт, преди да е станал твърде популярен?“ - казва Рабия Малик, съветник в компанията. „Планирах цялото им пътуване около и те са много развълнувани, че ще заминат за там след няколко седмици.“
Но не само хотелите, но и страната в по-общ план се радва на случващото се. През януари резервациите за Тайланд на Fora са се увеличили с 312% в сравнение със същия месец на 2024 г. Това число е в съответствие със скоковете, регистрирани на предишните локации от предходните два сезона на сериала.
Дори и очакванията на Чомпу да са по-скромни, 20-процентният скок, на който тя се надява, би бил достатъчен, за да се върне Тайланд към нивата на посещения отпреди пандемията от Covid-19. По предварителни данни на Министерството на туризма и спорта през 2024 г. страната ще бъде посетена от 35,5 млн. туристи, което е увеличение спрямо 28,2 млн. през 2023 г., но това все още е под нивото от 2019 г., когато там са пристигнали близо 40 млн. души.
Подобно на останалите сезони на комедийната поредица на Майк Уайт, осемте епизода от сезон 3 ще проследят приключенията и подвизите на богати гости, които изпитват до краен предел служителите на петзвезден курорт. В продукцията ще участват Лесли Биб, Кари Куун, Джейсън Айзъкс, Лалиса Манобал, Наташа Ротуел и други.
Въпреки че екипите на различни тайландски хотели разкриха участието на своите обекти в сериала - включително Mandarin Oriental в столицата Банкок и Anantara Mai Khao Phuket Villas - базираната в Торонто Four Seasons Hotels and Resorts е компанията, която сключи ексклузивно маркетингово партньорство с HBO, осигурявайки си правото да се рекламира като реалната версия на измислената марка White Lotus.
Все пак представителите на Mandarin Oriental и Anantara се надяват също да се възползват от шума около сериала, дори ако по договор нямат право открито да обсъждат участието си в него. По-специално тайландската верига луксозни курорти Anantara вижда в продукцията форма на изява на американския пазар в момент, когато марката се разраства, като през изминалата година бяха открити девет нови нейни обекти в Европа.
Чомпу Марусачо има допълнителни надежди за местните и регионалните туристи. Тя казва, че очаква конкретен член на актьорския състав от сезон 3 да стимулира този бизнес: Лалиса „Лиса“ Манобал, член на изключително популярната южнокорейска момичешка група Blackpink.
„Връзката ѝ с Тайланд допълнително засили интереса към сериала“, казва Чомпу. „Шумът около „Белия лотос“ в страната е съвсем реален заради Лиса.“