Събития

Шанхай се превръща в гореща точка за международните туристи

   
Шанхай се превръща в гореща точка за международните туристи

За мнозина посрещането на новата година в Шанхай се превърна във вълнуващ и модерен избор. Марина Купчак и Катарина Стръхарска, две словашки туристки, бяха сред тези, които избраха Шанхай като част от своето приключение в края на годината.

„Тъй като разширената безвизова политика беше въведена през ноември 2024 г., ние нямахме търпение да посетим Китай веднага“, каза Катарина.

Пътуването им, което включваше разглеждане на забележителности в Шанхай и пешеходен туризъм в прочутата планина Хуаншан, надмина очакванията им - от красотата на природните пейзажи до вълнението от опитването на традиционни занаяти по време на новогодишните празненства.

Крайбрежният мегаполис в Източен Китай бързо се превръща в една от водещите дестинации в последвалия бум на „China Travel“. По данни на Общинското бюро за култура и туризъм на Шанхай през 2024 г. Шанхай ще посрещне над шест милиона чуждестранни туристи.

Разширяването на политиките на Китай за безвизово пътуване, включително неотдавнашното удължаване на транзитния безвизов престой до 240 часа и увеличаването на допустимите входни точки за влизане до 60, отвори вратите за повече международни туристи, които да се впуснат в приключенията си в рамките на „China Travel“.

Данните за туризма потвърждават възходящата тенденция. По данни на туристическата платформа Ctrip входящите резервации за международни туристи в Китай са се удвоили през новогодишния период в сравнение с предходната година, като основен ръст е отбелязан от съседни държави като Република Корея и Япония, където резервациите са нараснали съответно с 215% и 145%.

Повишаването на броя на пътуванията е свързано не само с разглеждане на забележителности, но и с културно потапяне. Туристката Лий Съйон от Република Корея споделя, че простото търсене на „Shanghai Travel“ в социалните медии я е довело до множество препоръки за задължителни посещения.

„Шанхай предлага удобен транспорт, мобилни разплащания и гостоприемна атмосфера. Дори само с малко английски или китайски език можете да се насладите на града с лекота“, каза Ли.

„По-младите туристи все по-често използват социалните медии, за да споделят впечатленията си, като по този начин засилват ефекта „от уста на уста“ и вдъхновяват повече посетители да изследват“, каза мениджър на туристическата платформа LY.com.

С нарастването на популярността на града метрополията реагира допълнително, като направи туристическата си инфраструктура по-удобна за чуждестранните потребители. Бяха предприети редица инициативи за подобряване на лесното влизане в града на чуждестранните туристи.

Според Бюрото за култура и туризъм на града те включват въвеждането на имиграционни павилиони на самообслужване на летищата и оптимизиране на процесите за влизане на чужденци.

Градът също така се е фокусирал върху интегрирането на културните и туристическите услуги, предлагайки карти „Shanghai Pass“, които дават достъп до множество атракции. Инициативата е част от по-широката стратегия на града за стимулиране на културния туризъм с надеждата да привлече туристи, които искат да опознаят и други традиционни туристически обекти.

Тъй като чуждестранните посетители опознават по-добре града, те са склонни да се ангажират с аспекти на местния живот, които са по-малко достъпни. Независимо дали става въпрос за посещение на улични пазари, запознаване с местните традиции или опитване на уникални храни, Шанхай предлага все по-голям набор от преживявания, които привличат все по-разнообразни чуждестранни туристи.

Проучване, проведено от Китайската академия по туризъм, показва, че над 60% от входящите туристи посочват преживяването на китайската култура като основна причина за пътуването си до Китай.

„Туристическите ресурси на Китай са динамични и многостранни, които се адаптират към променящите се интереси на международните туристи“, каза Джоу Вейхон от онлайн туристическата агенция Springtour.com.

„Очаква се музеите, научните центрове, пазарите за изкуство и старинни стоки, както и ресурсите, които демонстрират бързото развитие на Китай, да привлекат още повече туристи“, допълва Джоу.