По повод 35-годишнината на катедра „Икономика на туризма“ на УНСС на 20 и 21 февруари 2025 г. в София ще се проведе юбилеен дискусионен форум „Бранд България – гостоприемство в четири сезона с фокус здравен, делови и развлекателен туризъм“. Събитието е под патронажа на ректора на университета проф. д-р Димитър Димитров.
Двудневното събитие ще бъде открито на 20 февруари от 10.00 ч. в Голяма конферентна зала на УНСС. Целта на форума е да предостави платформа за диалог между всички заинтересовани страни в туристическия сектор.
В динамично променящия се туристически пазар дестинациите се адаптират към съвременния начин на живот и съвременните изисквания на туристите. В този контекст е необходимо България да промени визията и политиките си в посока създаване и анонсиране на послания за четирисезонна дестинация с фокус върху здравния, деловия и развлекателния туризъм. Какви политики и програми са необходими, за да се случи това, ще дискутират експерти от академичните среди и от бизнеса, както и представители на законодателната и изпълнителната власт.
Програмата на форума включва важни за популяризирането на туризма тематични направления, сред които:
- Маркетинг и ребрандиране на дестинация България;
- Инвестиционен интерес и предприемачество в туризма;
- Дигитализация, изкуствен интелект и нови професии в туристическата индустрия;
- Новите тенденции в туристическия сектор, като Bleisure туризъм и концепциите Work Nomads и Business&Wine&Spa.
„Нашата цел е да утвърдим и анонсираме страната като предпочитана дестинация за четирисезонен здравен, делови и развлекателен туризъм“, заяви проф. д-р Мариана Янева, ръководител на катедра „Икономика на туризма“.
Вторият ден на форума включва практически уъркшопи за студентите от Клуба на младите туристически лидери, насочени към маркетинговото управление на туристическите дестинации и ролята на дигиталните технологии в туризма. Водещи на сесиите ще бъдат изявени експерти и бизнес партньори на катедрата.