Въпреки ограниченото предлагане, авиационната индустрия продължава възходящата тенденция от последните две години и през 2024 г. Според доклад на IATA (International Air Transport Association) за 2024 г., общият пътнически трафик в световен мащаб е нараснал с 10,4% в сравнение с 2023 г. и е надхвърлил прага за 2019 г. (преди пандемията) с 3,8%.
2024 г. бе предизвикателна година, белязана най-вече от икономически промени и инфлация, но това не помрачи ентусиазма на българите за пътешествия и те пътуват все повече. В същото време, GoVola продължава да разработва нови услуги и продукти, насочени към улесняване на процеса на планиране и резервиране на пътувания за клиентите, както и към управление на непредвидени ситуации и промени в туристическите планове.
Еволюция на полетите през 2024 г.: устойчив растеж и стратегически партньорства
През 2024 г. авиационната индустрия отбелязва значителен ръст, а стойността на продадените самолетни билети през GoVola надхвърля 135 милиона евро, което показва устойчив растеж на пазара и в България. Оборотът на компанията се е увеличил с 31% в сравнение с предходната година, достигайки 23 млн. евро.
В същото време, броят на продадените билети чрез онлайн туристическата агенция GoVola също бележи значителен ръст от 49,3%, в сравнение с 2023 г., което потвърждава повишеното желание на българите да пътуват и необходимостта им да се обръщат към надеждна платформа, която им осигурява подкрепа при резервирането на полети. През 2024 г. средната цена на билета за един пътник е 199 евро, което отразява както нарастващото търсене, така и адаптивността на пазара към новите тенденции.
Най-предпочитаните дестинации от българите през изминалата година са Рим, Лондон, Милано, Барселона и Виена със среден престой между 3 и 6 дни. Това подчертава афинитета на българските туристи към градски почивки в големите европейски градове.
Също така, затвърждавайки своя опит и позиция на пазара, GoVola установява директни партньорства както с водещи международни играчи, така и с надеждни местни авиокомпании. Сред международните партньори са Turkish Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa Group (включително Austrian Airlines, Lufthansa, Swiss Air, Air Dolomiti), Aegean & Olympic Air и Emirates.
2024 – година на трансформация: Resource Partners ускорява разширяването на GoVola
През 2024 г. онлайн туристическата агенция GoVola, която стъпи на българския пазар през есента на 2023 г., направи още една важна стъпка за международната експанзия на компанията: Resource Partners, водещ частен инвестиционен фонд в Централна и Източна Европа, придоби 80% дял в ITH групата, част от която е и GoVola. Тази транзакция създаде нови възможности за развитие на групата ITH в международен план и засили позициите на GoVola на българския пазар, като същевременно подкрепи международното разширяване на групата. Resource Partners запази и подкрепи управленския екип на GoVola, като по този начин гласува доверие в бъдещото управление на бизнеса и настоящата визия за развитието на платформата.
„За нас 2024 г. беше година на увеличени възможности, изпълнена с предизвикателства, но и с важни постижения. Постигнахме значителен финансов ръст, а придобиването от страна на Resource Partners отбеляза най-важната стъпка в международната ни експанзия.
В същото време се фокусираме върху иновации, предназначени да улеснят и подобрят преживяването на клиентите при резервиране на полети. 2025 г. ще бъде година, в която ще насочим усилията си към това да се превърнем във водещ избор за пътниците, които се нуждаят от надеждна платформа, която може да осигури прозрачност и защита от непредсказуемите и често сложни правила на авиокомпаниите“, споделя Даниел Труица, главен изпълнителен директор на ITH Group (GoVola, Vola.ro, Fru.pl).
Международно разширяване и утвърждаване на марката GoVola в България
GoVola продължава да разширява международното си присъствие, като същевременно утвърждава лидерската си позиция на местния пазар. Една от основните силни страни на компанията е разработването на иновативни, финтех продукти за пътуване, допълнени от денонощно обслужване на клиенти, предназначено да реагира бързо и ефективно на нуждите на пътуващите. 8 от 10 клиенти казват, че са доволни или много доволни от услугите на GoVola, като това е единствената компания, при която се наблюдава увеличение на удовлетвореността на клиентите според данни на Mercury Research.
Освен това, за да отговори на все по-динамичните нужди на пътуващите, през май 2024 г. GoVola представи услугата “Блокиране на цена”, която позволява на потребителите да запазят една и съща тарифа за полет в продължение на три дни. В среда, в която цените на билетите могат да се повишат бързо поради голямото търсене, тази опция дава на туристите повече сигурност и гъвкавост при планирането на пътуванията им.