Анализи Събития

Сандански може да заложи на нов бранд - слънчево термално здраве

   
Сандански може да заложи на нов бранд - слънчево термално здраве

Сандански може да заложи на нов бранд за популяризиране сред туристите - „Слънчево термално здраве“. Това предложиха по време на дискусионен форум „Слънчево термално здраве“ от катедра „Икономика на туризма“ в УНСС, който се проведе в хотел „Вила Синтика“ в Сандански. Градът е известен с минералната си вода, вкусната храна и добрите хотели. Затова трябва да се наблегне на здравния туризъм, който да бъде представян по нов и модерен начин, заяви проф. Мариана Янева, ръководител на катедрата. Според нея потенциалът е още в гостоприемството, гастрономията в четири сезона, както и представянето на дестинация Сандански заедно с целия туристически район Рила-Пирин.

Катедрата „Икономика на туризма“ в УНСС прави анализи и изследвания на регионите в страната и техният потенциал за развитие. Като част от проект, в катедрата са направили карта на приоритетните за развитието на здравен и бизнес туризъм локации в 9-те туристически района на България. Ние смятаме, че здравето и бизнесът вървят ръка за ръка, а развлеченията, т.е. блежъртуризмът, помагат да живеем в радостта или във високите вибрации, обясни проф. Янева.

Проф. Еленита Великова от катедрата отбеляза, че Сандански може да развива всички видове здравен туризъм - балнеолечебен (балнеоложки), климатолечебен туризъм, климато – балнеолечебен туризъм, SPA и Wellness туризъм. В наши дни методите, чрез които можем да въздействаме благоприятно върху човешкото здраве, са многобройни. Нашето най-силно конкурентно предимство е наличието на минерална вода по земите ни. Ето защо се опитваме да наложим и понятието термален туризъм – да подчертаем, че предлагаме туризъм, основан на изворна минерална и топла вода. СПА процедурите са измислени от страни, които не притежават минерална вода. СПА е модерен, маркетингов термин, привличащ силно съвременния турист. За да посочим, че ние притежаваме минерална вода и че на нейната основа можем да предложим изключителна услуга, трябва да използваме подходящите термини. Един такъв е термален туризъм, подчерта Великова.

Гл. ас. Д-р Светослав Калейчев наблегна, че покрай здравния туризъм, в Сандански може да се развива и деловият туризъм. Хотелите и конферентните зали в тях дават възможност за организирането на конференции, семинари, тийм билдинги, конгреси и други събития. Ас. Д-р Ралица Георгиева посочи, че гостоприемството и гастрономията в четири сезона са голямо предимство на региона. Заради по-топлия климат Сандански предлага пресни зеленчуци почти през цялата година. В региона има много оранжерии и парници, които трябва да бъдат доставчици на продукция за хотелите и ресторантите, каза Георгиева.

Светослав Калейчев 

 Ралица Георгиева (най-вляво)

Доц. Д-р Ася Панджерова предложи една нова идея – комбинирани програми за ски в Банско и здравен туризъм в Сандански. Тя е мениджър на хотел „Лъки Банско“ и вижда потенциала за развитие и партньорство между двете дестинации, тъй като са близо една от друга. Чуждите туристи могат да идват първо на ски в най-големия ни зимен курорт и след това да отиват на релакс и процедури в Сандански, обясни Панджерова.

Ася Панджерова (първата отляво надясно)

Кметът на Сандански Атанас Стоянов обяви, че общината работи много добре с хотелиерите и им помага. Вече има назначен експерт по туризма в общината. От тази година ще се насочим към реклама на вътрешния пазар и към чужбина, като вече участвахме на някои международни туристически борси, каза той. „В момента 80% от туристите са българи и това са най-добрите гости на града и общината. Останалите 20% са чужди гости, като най-много идват румънци, които отсядат за 1-2 нощувки напът за Гърция“, допълни Стоянов. Хотелиерите в региона обясниха, че са загубили гръцките туристи и западните пазари и ще насочат усилия към тяхното завръщане.

Мирослав Иванов, Сандански