Българската хотелска асоциация е една от новите в бранша, но пък е една от най-значимите и обединява най-големите хотелски групи. Целта й е да се представи интереса на хотелиерите по начин, по който заслужават и не само да защитава интересите, но и да развие хотелиерската услуга в страната, както и страната като дестинация. Това каза в предаването "50 причини повече“ на Радио "Фокус“ секретарят на УС на Българската хотелска асоциация Ива Гацева.
Туризмът не е отделен отрасъл, той е част от всичко – "нямаме туризъм без транспорт, нямаме туризъм без история, нямаме туризъм без култура, нямаме туризъм без хора, като баба Дешка, нямаме туризъм без старите ни къщи, нямаме туризъм без градовете, без бита ни. Така че всичко това трябва да залегне в начина на мислене на всеки един от нас. Възможностите на всяка една дестинация са големи. Факт е, дестинацията трябва да излезе на преден план с някаква лесна и лека маркетингова концепция, но има си всякакъв тип туристи, за които трябва да станем достъпни. Достъпността е най-важното,“ посочи тя.
По думите й мястото на зрелите професионалисти в хотелския бизнес е значимо. Стратегическото развитие на бранша е важна цел за асоциацията и се насочва както в развитие на кадровия потенциал, така и се цели да се предизвика интереса на младите към бранша, като по този начини се създава един своеобразен мост между зрелите професионалисти и младото поколение, което в тепърва се обучава. "Туристическата услуга е тежък бизнес, по много труден начин се прави. И дисциплината и отношението към свършената работа се оказва ключова в края на деня. И това е нещото, с което могат да спомогнат именно зрелите професионалисти в развитието на индустрията.“
Според Ива Гацева възрастта няма ограничения в туризма. Опитът може да се натрупа както в ранна възраст, така и в по-късна възраст и е въпрос на желание и на амбиция. "По отношение на начина, по който бихме могли да привлечем хора 50+, които сменят попрището си, е важно да им се предложим сигурност. Това е според мен нашето предизвикателство. И в тази връзка трябва да направим така, че България наистина да стане туристическа дестинация на 4 сезона – нещо, за което много дълго време си говорим.“
Туризмът няма как да се развива без кадри, каза още тя и допълни: "Това е една от основните теми, по които работим. Трябват бързи краткосрочни решения, за да се решат проблемите, които са на дневен ред, но са необходими и стратегически действия“. Кръглата маса, която организира Българската хотелска асоциация, е на тема "Туризмът в криза: хора, бъдеще, решения“. Тя ще се състои на 9 април в Гранд Хотел София. "Надяваме се на интеринституционален диалог и на много-много голям интерес от страна на бранша и на другите съпътстващи индустрии,“ каза още Ива Гацева.