Предвижда се откриването на процедурата за определяне на концесионер и за възлагане на концесия на летище Пловдив да стане през втората половина на тази година или в началото на следващата. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на участието си в петъчния парламентарен контрол.
Министър Караджов потвърди намерението за отдаване на концесия на пловдивската аерогара.
"Министерството на транспорта и съобщенията отдава изключително голямо и сериозно значение на успешното развитие на летище Пловдив. Това летище може да бъде един от катализаторите за създаване на условия за развитието на цялостния икономически потенциал на региона. Реални са възможностите за увеличаване на туристическия трафик, също така е реална и възможността летището да стане ключов карго терминал за България", посочи той от парламентарната трибуна.
Гроздан Караджов отбеляза и потенциала на летището да обслужва зимните чартърни полети със ски-туристи в България.
"Нашето намерение е провеждането на успешна концесионна процедура за привличане на частен инвеститор. Целта е да се осигурят дългосрочни инвестиции в летищната инфраструктура, както и да се осигури опитен оператор, който да поеме управлението на летището. Тази комбинация може да създаде предпоставки за дългосрочното развитие и за предоставянето на летищни услуги както на гражданите на втория по големи град в България, така и стопанските субекти и предприятията в региона, които да го използват за товари", каза той.
Отговорът на министър Караджов бе на въпрос от народните представители от "Възраждане" Емил Янков и Димитър Гюрев.
Според тях държавата трябва сама да управлява големите си и важни стратегически обекти. "Защо държавата да не може да развие този потенциал, а трябва да се дава на частен инвеститор?", попита Димитър Гюрев по време на дебата.
Според авторите на въпроса отдаването на концесия на най-голямото българско летище - летище "Васил Левски"-София, също е било грешка, като припомниха, че е имало "отлагане на концесионни такси".
"Не споделям вашата теза, че концесията на летище София е неуспешна", отговори министър Караджов, определяйки я като много успешна. Според транспортния министър "държавата не е добър стопанин" и няма как да осигури бъдещето развитие на летището в Пловдив.
"Много по-добре частни пари, в десетки и стотици милиони, да се превърнат в публична държавна собственост. Тази собственост става собственост на българските граждани", каза Караджов.
Той допълни, че иска да види не само летище Пловдив, но и главните български пристанища, и новопостроени магистрали да се направят по концесия.
"Това означава милиарди частни пари в полза на българските граждани. Ето затова намирам концесията за правилен подход", каза още Караджов .