Анализи Новини

Гърция е в челните позиции на европейския туризъм за Великден

   
Гърция е в челните позиции на европейския туризъм за Великден

С впечатляващото увеличение от 8% и повече от 1 милион туристи, Гърция се очерта тази година като една от най-популярните европейски дестинации за Великденския период, според анализ на Travel And Tour World.

Великденският период на 2025 г. се превърна в един от най-динамичните за туризма в Европа, като десетки държави регистрират рекордни посещения. От Германия и Италия до Испания, Франция и разбира се, Гърция, милиони пътешественици избраха да почиват в Европа тази година, търсейки слънце, култура, религиозни традиции и изживявания за пролетно обновление.

Гърция спечели благоразположението на посетителите чрез автентичността на празненствата на православната Страстна седмица, естествената красота на островите и вътрешността, гастрономията и гостоприемната атмосфера.

Дестинации като Корфу, Крит, Родос, Санторини и Атина бяха пълни с посетители, гърци и чужденци, дошли да изживеят уникалното великденско преживяване на Гърция, информира кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.

Увеличението от 8% на пристигащите туристи в сравнение с 2024 г. се откроява като най-високата процентна промяна сред средиземноморските дестинации, потвърждавайки укрепването на Гърция на европейската туристическа карта.

Туристите в Европа за Великден 2025 г:

● Франция: 2 000 000 туристи (+10%)

● Испания: 1 800 000 туристи (+6%)

● Германия: 1 500 000 туристи (+5%)

● Италия: 1 200 000 туристи (+7%)

● Гърция: 1 000 000 туристи (+8%)

● Холандия: 700 000 туристи (+4%)

● Норвегия: 500 000 туристи (+3%)

● Австрия: 600 000 туристи (+5%)

● Дания: 450 000 туристи (+4%)

● Словения: 200 000 туристи (+3%)

● Финландия: 350 000 туристи (+6%)

● Белгия (Брюксел): 350 000 туристи (+4%)

● Хърватия: 800 000 туристи (+7%)

● Гренландия: 100 000 туристи (+2%)

Стопанското значение на Великден за туризма

Великден е стратегически важен период за европейската туристическа индустрия, който стимулира икономическата активност в хотели, ресторанти, авиокомпании, туристически офиси, музеи и културни събития. Гърция, възползвайки се от своето религиозно богатство, традиции и климатични условия, успя да привлече посетители с голям интерес от цяла Европа и извън нея.

Гърция продължава да доказва защо е сред най-обичаните дестинации в Европа – не само през лятото, но и през цялата година.