Италианският орган за защита на конкуренцията и пазара (AGCM) обяви днес, че е наложил глоби на обща стойност 20 милиона евро (22 милиона долара) на компанията, която е управлявала билетната каса на Колизеума в Рим, както и на шест туроператора, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.
Фирмите са обвинени в това, че са принуждавали туристите да закупуват билети на завишени цени.
Разследването е започнало през юли 2023 г., след като антимонополният орган установи, че е "практически невъзможно" да се закупят онлайн по-евтини билети за посещение на известния римски амфитеатър - най-посещаваната забележителност в Италия.
Твърди се, че тези седем компании са създали система за масово изкупуване на най-евтините билети с помощта на изкуствен интелект, правейки ги недостъпни за туристите.
Въпросните компании са предлагали на посетителите много по-скъпи билети, включващи например гидове, опции за пропускане на опашка от чакащи и други.
Основната глоба, възлизаща на 7 милиона евро, беше наложена на компанията "КуупКълчър" (CoopCulture), която управлява официалния билетен офис за Колизеума в периода 1997-2024 г., "след като съзнателно е допринесла за феномена на сериозна и продължителна липса на билети за достъп до Колизеума на базова (най-ниска) цена", обяви антимонополният орган в прессъобщение.
Шест туроператора, базирани в Италия, Германия, Нидерландия и Ирландия, също бяха глобени за използване на ботове и други автоматизирани системи за закупуване на големи количества билети, правейки ги недостъпни за отделни туристи, се уточнява в прессъобщението.
Според последните официални данни за 2023 г., публикувани от Министерството на културата, Колизеумът е най-посещаваната забележителност в Италия с 12,3 милиона посетители, следвана от Пантеона в Рим с 5,19 милиона посетители и музея "Уфици" във Флоренция с 5,13 милиона.