Новини Събития

Как Пътят на приказките привлича туристи в Германия

   
Как Пътят на приказките привлича туристи в Германия

Германия се позиционира като целогодишна дестинация за туризъм, предлагайки множество активности в различните части на годината. Две са основните предимства – целогодишната дестинация и разнообразието на предлагане. Това коментира Кристиан Салай, ръководител за Балканите в Туристическия борд на Германия, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.

Тази година се отбелязват 50 години от „Пътя на приказките“ в Германия. Сега страната се опитва да привлече повече туристи именно към тази дестинация, създавайки тематична игра и предлагайки информация. „Геймификацията е думата, която всички знаят. Опитваме се да доближим тези приказки до посетителите. Създадохме специална интерактивна игра, с която откривате различни места, свързани с приказки, които всички са чели“, каза Салай.

Кампаниите, които предприема Германия за привличане на туристи през 2025 г., са в няколко направления. Основната идея е подсилване на имиджа на страната като културна дестинация, въпреки че тя вече попада на първо място в класациите по културен туризъм. Културният туризъм се разделя в четири клъстера - изкуство, дизайн, музика и вино, уточни събеседникът.

Междувременно продължава и промотирането на екосъобразни пътувания, като кампанията Feelgood е направена именно с тази цел.

Западноевропейската страна използва умело дигиталното пространство за промотиране на своите туристически продукти. Това включва различни кампании, използващи социалните мрежи. 

Германия се радва на изключително силно следпандемично възстановяване на туризма през 2022 г. и 2023 г. Миналата година също страната отбеляза ръст на посетителите, макар и със забавяне. Регионът на Източна Европа показва огромен туристически интерес към най-голямата икономика в ЕС, посочи събеседникът.

В България обаче се забелязва отлив на германските туристи, които традиционно са най-пътуващите в Европа. Събеседникът е оптимист за перспективите на българския туризъм и промотирането му в Германия, като все повече полети се откриват между двете страни. По негови думи, България разполага с по-конкурентни цени спрямо основните ѝ конкуренти, което и дава предимство.