Новини Събития

Изцяло новият LEXUS ES премася стила, лукса и изтънчеността на седна на още по-високо ниво

   
Изцяло новият LEXUS ES премася стила, лукса и изтънчеността на седна на още по-високо ниво

•      Новият модел развива качествата на настоящия ES, с ясната цел за постигане на още по-високо ниво по отношение динамика, изтънченост, комфорт и усещане за лукс

•      Философията на външния и интериорния дизайн Clean x Tech се материализира под формата на елегантна, семпла и стилна естетика

•      Въвеждане на новата мултимедийна система Lexus Multimedia

•      Стратегията за предлагане на различни видове задвижвания включва избор от пълнохибридни технологии и първите електрически модели в гамата на ES, захранвани с батерии, с предлагане на варианти с предно и задвижване на всички колела

•      Първият Lexus, който разполага с превключватели на таблото “Hidden Tech” („Скрити технологии“)

•      Началото на продажбите в Европа е планирано за пролетта на 2026 г.

ВЪВЕДЕНИЕ

С първата поява на новия Lexus ES стартира и първия етап от процеса на представяне по-късно тази година на осмото поколение на глобалния луксозен седан.

Разработката му е фокусирана върху концепцията Experience Elegant & Electrified Sedan („Изживейте елегантния и електрифициран седан“), представяща нови технологии и авангардни решения в областта на комфорта, свързаността и безопасността, и целящи запазването на световната репутация на модела. ES трябва да осигури удобство за всички пътници в интериора: създаващо удоволствие и контрол шофиране с високо ниво на свързаност за водача и премиум комфорт за всички в салона. Качествата, които ES винаги е предлагал по отношение на поведението на пътя, ергономичността и тишината, са издигнати на още по-високо ниво.

Предоставената тук информация се отнася конкретно до гамата ES, която ще бъде достъпна за европейските клиенти, включително моделната гама, предварителни данни за динамиката и основни детайли, свързани с оборудването.

Един нов седан за една нова ера

Изцяло новият ES е замислен като модел, който отговаря на приоритетите и нуждите на днешните клиенти. Подходът на Lexus „да направи лукса личен“ е в основата на стратегията му да бъде в крак с променящите се ценности на хората и да задоволи търсенето им на значими и стойностни по своя характер преживявания.

Това включва и създаването на множество решения за постигане на въглеродна неутралност, предоставяйки на хората различни технологии за намаляване на въглеродния им отпечатък. При изцяло новия ES това се изразява в разширената моделна гама, която включва както пълнохибридни, така и изцяло електрически задвижвания, със захранване от батерии, с различни варианти на мощност и избор между предно предаване и задвижване на всички колела.

За да изпълни обещанието си „да направи лукса личен“, новата автомобилна програма на Lexus се фокусира върху Електрификация, Интелигентност и Диверсификация – качества, които стават ключови при създаването на изцяло новия ES. Програмата за електрификация на премиум седана на Lexus за първи път включва предлагането на изцяло електрически задвижвания със захранване от батерия. Що се отнася до интелигентността, моделът предлага новаторски технологични решения, като например първите за Lexus превключватели “Hidden Tech” („Скрити технологии“) – осъществени благодарение на софтуерната платформа Arene на Lexus – и най-новите авангардни мултимедийни и системи за безопасност. С диверсификацията на своята моделна гама Lexus предлага продукти, които могат да изпълняват множество роли – ES може да е класически седан, но притежава характер, динамика и ефективност които привличат както частни клиенти, така и такива от бизнес сектора.

Оригинал на Lexus

ES е „оригинален Lexus“, съществуващ в моделната гама още от представянето на марката през 1989 г. В най-новата си версия, той развива и надгражда дългогодишната си репутация за лукс и изтънченост, като същевременно увеличава възможностите за избор на клиентите от електрифицирани задвижвания, в съответствие с визията Lexus Electrified и многопосочната стратегия за въглеродна неутралност. Новата гама включва както самозареждащите се хибриди, така и първите чисто електрически модели ES, със захранване от батерия, а също и възможности за предно предаване и задвижване на всички колела.

Въпреки че ES е ключов модел за Lexus в Северна Америка и Азия повече от три десетилетия, присъствието в Европа стана факт сравнително скоро. Моделът беше представен на източноевропейските пазари в рамките на своето шесто поколение през 2010 г., а в Западна Европа – с актуалния модел през 2018 г.

Въпреки че изцяло новият ES е по-голям във всички измерения спрямо предшественика си, неговият дизайн Clean x Tech е израз на елегантна и стилни визия. И това е валидно, както по отношение на външността, така и на интериора. Проектиран да бъде комфортен, изтънчен и луксозен, той се  доближава като качество, простор и оборудване до по-големите модели от F-сегмента. Същевременно с това, неговите динамични качества и управляемост, както в хибридните, така и в електрически версии, осигуряват високите нива на комфорт, увереност и контрол, които определят характера на поведението му на пътя, известно като Lexus Driving Signature.

Развойната програма на модела е осъществена в техническия център на Lexus в Шимояма, Япония, където екипите по планиране, дизайн, инженеринг и оценка са могли да си сътрудничат под един покрив, за да тестват систематично и да усъвършенстват автомобила.

След световната си премиера на Auto Shanghai в Китай, изцяло новият ES ще бъде представен в Европа с начало на продажбите от пролетта на 2026 г. Подробности, свързани с местните спецификации ще бъдат обявени своевременно.

ДИЗАЙН: CLEAN TECH x ELEGANCE

Външност: елегантност с опростен и изчистен дизайн

ES е разработен на базата на новата дизайнерска концепция на Lexus Clean Tech x Elegance.

Елегантността е определяща характеристика на всички поколения ES и в този изцяло нов модел тя е допълнително развита, за да съчетае функционални елементи с по-високо емоционално качество и да създаде семпла и изчистена дизайнерска естетика.

Външният стил съчетава смело присъствие с минималистичен подход, развивайки визията на Lexus за дизайна на електрическите автомобили от следващо поколение.

В по-нататъшна еволюция на отличителна визия на Lexus с използване на формата на вретено, автомобилът е с нова вретенообразна каросерия, която създава усещане и извиква емоции за електрифицирано задвижване. Общата височина, широчина и дължина са изчислени така, че да се създадат елегантни и впечатляващи пропорции, като същевременно се гарантира комфортно влизане и излизане от автомобила. Позиционирането на гумите е претърпяло корекция на милиметрово ниво, за да се получи идеална по своите пропорции широка и ниска стойка.

Предната част на автомобила е с ярко изразена вретенообразна форма, която се простира през предния капак до краищата на бронята. Вретенообразната каросерия се издига от ниско разположения „нос“ и поема към хоризонтално подравнените предни калници, за да придаде на ES силен и отличителен външен вид. Хибридните модели са решетка с допълнителни горни отвори, за да се осигури оптимална ефективност на охлаждане.

Предните светлини са оформени с двойна L-образна сигнатура, която ще се превърне в нов емблематичен стилистичен детайл на Lexus за ерата на електрификацията. Те съчетават насочени навътре L-образни дневни светлини с насочени навън L-образни мигачи, създавайки отличителна идентичност на Lexus, същевременно подобрявайки видимостта и функционалността.

Страничният изглед на автомобила е елегантен и обтекаем, излъчвайки усещане за стабилност и нисък център на тежестта. Плавният силует, който се стеснява рязко в задната си част създава усещане за липса на багажник. Той контрастира силно с долната част на каросерията, която също е дефинирана от контрастиращи равнинни и скулптурирани повърхности и мощно контурирани и аеродинамично ефективни „рамене“.

Задната част въплъщава характерната елегантност на ES със скулптурирани обточени форми на зоната от задните гуми към багажника, създавайки елегантно, но динамично присъствие. Стеснената „кабина“ подчертава ниския център на тежестта, придавайки спортно и атлетично впечатление.

В задната част са интегрирани L-образни задни светлини, които правят автомобила мигновено разпознаваем като Lexus. Цялостната светлинна лента е с хармонично вложено осветеното лого LEXUS и включва задните и стоп светлините, а останалите светлини са изместени към външните ръбове. Това решение подчертава широката стойка на автомобила и подобрява скулптурирания заден профил, като същевременно допринася за аеродинамичната ефективност на каросерията.

Интериор: семпъл, изчистен и изтънчен

Развивайки дизайнерската концепция Clean Tech x Elegance, Lexus усъвършенства интериора на ES, премахвайки излишните детайли, за да създаде семпло, изчистено и изискано пространство. Горната част е отворена и просторна, за да подобри видимостта, а долната част обгръща пътниците.

Луксът и комфортът са гарантирани с наличието на набор от технологии и функции за подобряване на преживяването на пътниците. Задната част на интериора може да бъде оборудвана със седалки с накланящи се облегалки, а седалката зад предния пътник с опора за крака подобна на табуретка, за постигане на ексклузивно изживяване като в лимузина с шофьор. Седалката на предния пътник е с функция за сгъване напред, за да се увеличи в максимална степен пространството за краката на пътниците отзад и да подобри видимостта.

Два нови дизайнерски елемента, които дебютират в новия ES, са приложени за първи път при Lexus въобще. Така нареченият “Bamboo Layering” използва усъвършенствани техники за печат и технология за пропускане на светлина, за да се постигне ефект на повърхностно осветление, който се синхронизира с амбиентното осветление на интериора. Щамповането върху синтетичната кожа създава прецизен релефен модел, който също се комбинира с амбиентното осветление, за да създаде изчистена и модерна естетика. Нивото на сензорно качество е допълнително повишено от прецизното разполагане на високоговорителите на системата Mark Levinson Surround Sound, с цел генериране на триизмерна звукова сцена и хармонично съчетание от звук и осветление в интериора.

Кокпитът е базиран на принципа Tazuna на Lexus, фокусирайки вниманието на водача върху пътя напред. Контролните органи и източниците на информация са разположени така, че да могат да бъдат използвани и разпознавани само с най-малкото движение на ръката и погледа.

Горната част е широко отворена, за да се осигури приоритет на гледната точка на водача, докато комбинираният инструментален панел е представен в асиметричен 12,3-инчов дигитален масив, което позволява използването на по-нисък сенник на уредите. Качеството на материалите е повишено с помощта на акценти с материали, наподобяващи кожа, и динамични светлинни ефекти.

Комфорт, издигнат на по-високо ниво

Целта на Lexus беше да проектира интериор, която е изключително комфортен и релаксиращ, допълнително усъвършенствайки вече високите нива на тишина и качество на возене на ES.

Предните седалки са преработени, с цел осигуряване на водача на удобна стойка и възможност да реагира интуитивно на поведението на автомобила и да се чувства по-ангажиран с шофирането. Контурът на опората за горната част на гърба намалява напрежението на мускулите при управление, а облегалката на седалката нежно притиска тялото.

Намаляването на шума е важен приоритет и се реализира с подобрено уплътняване на вратите и използване на стъкло с високо качество на звукоизолация в предните врати. Начинът, по който звукът се разпределя в интериора е внимателно изчислен, за да се осигури по-естествено и хармонично балансирано акустично изживяване.

За първи път при Lexus: превключватели Hidden Tech

Високото качество на интериора на ES се допълва и от нова технология на Lexus – така наречените Hidden Tech превключватели.

Това ново решение отразява принципа на гостоприемство на Lexus – Omotenashi, с минималистичен, ненатрапчив дизайн, който се слива хармонично с интериора. Когато автомобилът е изключен, превключвателите не се виждат под облицовката на  таблото; когато водачът включи запалването автомобила, те светват и се показват. Въпреки че имат елегантен вид на сензорен панел, превключвателите осигуряват приятна тактилна обратна връзка при използване.

ЗАДВИЖВАНИЯ: МНОГОПОСОЧНАТА СТРАТЕГИЯ НА LEXUS

Самозареждащ се хибрид ES 300h

ES 300h се задвижва от усъвършенствана самозареждаща се хибридна система с 2,5-литров редови четирицилиндров двигател, с максимална мощност от 201 к.с. по DIN к.с./148 кВт*. Ще се предлагат както версии с предно, така и с двойно предаване.

Батерията на хибридното задвижване също е подобрена, с цел постигане на по-висока изходна мощност.

Системата използва специално разработена логика за управление, за да осигури комбинация от мощно ускорение и нисък разход на гориво. Като допълнително предимство, повишената твърдост и структурна здравина на силовия агрегат спомага за потискане на вибрациите, допринасяйки за създаването на по-тиха и по-изтънчена атмосфера в купето.

Електрически ES 350e и 500e, захранвани с батерии

На разположение ще са и две електрически версии на ES: моделът с предно предаване ES 350e с мощност от 224 к.с. по DIN/165 кВт* и моделът с задвижване на всички колела ES 500e с мощност от 343 к.с. по DIN/252 кВт*. И двата се възползват от експертния опит на Lexus в областта на авангардната електрификация, за да отключат пълния потенциал на новата платформа Lexus global architecture-K и на новите задвижващи мостове eAxles, които интегрират както блока за управление на мощността, така и трансмисията. Новата им конструкция е лека и компактна, а това спомага за оптимизиране на пространството в интериора и багажника. Батерията с голям капацитет е разположена под пода, понижавайки центъра на тежестта на автомобила.

ES 500e е оборудван с интелигентната система за електрическо задвижване на всички колела DIRECT4 на Lexus. Тя осигурява непрекъснато регулиране на разпределението на въртящия момент към четирите колела, в зависимост от действията на водача и пътните условия. Той може да варира от 100:0 до 0:100, въз основа на данни от сензори, следящи ускорението, оборотите на колелата и ъгъла на завиване. Това осигурява както стабилност при управление, така и завладяващо усещане при шофиране.

*Предварителни данни

Технически спецификации на Lexus ES

Всички данни се отнасят за прототипните модели ES и остават предварителни преди хомологация.

Задвижване

HEV

BEV

Модел

ES 300h

(Запад)

ES 350e

ES 500e

Задвижване

FWD* и AWD**

FWD

AWD

Двигател

2,5-литров

редови 4-цилиндров

-

-

Трансмисия

eCVT

eAxle

eAxle

Системна мощност (к.с. по DIN /кВт)

201/148

224/165

343/252

Обща дължина (мм, спрямо актуалния ES)

5140 (+165)

Обща широчина (мм, спрямо актуалния ES)

1920 (+55)

Обща височина (мм, спрямо актуалния ES)

1555 (+110)

1560 (+115)

Междуосие (мм, спрямо актуалния ES)

2950 (+80)

 

* FWD – предно предаване **AWD – двойно предаване

 

ХОДОВА ЧАСТ И УПРАВЛЯЕМОСТ

Lexus се стреми да предостави характерното за марката поведение на пътя Lexus Driving Signature – комфорт, увереност и контрол за водача по всяко време – последователно, в цялата си моделна гама. За да постигне това в новия ES, компанията приложи експертния си опит от програмата си за усъвършенстване на шофирането, включително увеличаване на твърдостта и здравината на конструкцията в предната част, пода и задната част на автомобила. Промените с усилване на тези структурни зони и съответните компоненти водят до намаляване на вибрациите и допринасят за остра, интуитивна управляемост, плавно ускорение и реакция при спиране, всичко в унисон с намеренията на водача. В същото време автомобилът създава усещане за динамика и отзивчивост, които са характерни за по-малки автомобили.

Новият ES е базиран на преработената платформа Lexus global architecture-K, която може да се използва както за самозареждащи се хибридни, така и за електрически задвижвания с батерии. Концепцията на структурата на каросерията е щателно преразгледана, в резултат от което е увеличена общата дължина със 165 мм, с по-дълго с 80 мм междуосие в сравнение с това на актуалния модел. Предната и задната следа са увеличени съответно с 64 мм и 82 мм. Като следствие от това разстоянието между предните и задните седалки е нараснало със 77 мм до 1102 мм и е осигурен повече простор в интериора. По-високите позиции на седене улесняват влизането и излизането от автомобила.

Предното окачване е с Макферсън елементи, докато отзад за първи път в ES се използва многозвенна система multi-link с цел подобряване на предаването на мощността към пътя и плавен контрол на поведението на автомобила.

Приложени са системни мерки за подобряване на качеството на возене, включително оптимизирани втулки на рамената на окачването за постигане на плавен ход на компонентите на окачването и по-спокойно шофиране.

Кормилната система използва рейка с променливи характеристики, която поддържа стабилност при висока скорост, бърза реакция при завиване и по-лесно маневриране при ниска скорост.

НОВ ДИГИТАЛЕН КОКПИТ

ES предлага изцяло ново дигитално изживяване, благодарение на хармонично интегрираните 12,3-инчов комбиниран дисплей на уредите за водача и новия 14-инчов мултимедиен дисплей LexusConnect (който дебютира на пазара), както и на приложението LexusLink+.

LexusConnect

Благодарение на интеграцията на навигационната карта и авангардните технологии за безопасност в комбинирания дисплей, водачът може да следва указанията, като същевременно се фокусира върху пътя.

За допълнителен комфорт при шофиране, в навигационната система LexusConnect на електрическите варианти на ES към маршрута се добавят и зарядни станции. Системата следи и състоянието на зареждане в реално време и автоматично актуализира зарядните станции, премахвайки всякакви притеснения относно пробега.

LexusConnect Multimedia ще може да разчита на редовни безжични актуализации на софтуера по въздуха (Over-The-Air), за да осигури постоянно подобряване на функциите.

Услуги за свързаност и приложение LexusLink+

Подходът на LexusConnect, ориентиран към потребителя, надхвърля изживяването в автомобила. С приложението LexusLink+ клиентът може да персонализира дигиталното си изживяване, като се абонира за услуги за свързаност.

Подробности за местните спецификации ще бъдат обявени своевременно.

АВАНГАРДНИ ТЕХНОЛОГИИ ЗА БЕЗОПАСНОСТ

При новия  ES се въвеждат допълнително подобрени технологии и функции на Lexus Safety System +, което отбелязва по-нататъшен напредък към целта на Lexus за нулево ниво на пътнотранспортни произшествия.

Адаптивен круиз контрол (ACC)

ACC вече интегрира картови данни, за да оптимизира намаляването на скоростта при приближаване до знаци Stop, кръгови кръстовища и пунктове за пътни такси. Картовите данни също така помагат да се направи по-хармонично забавянето в завои, като помагат за регулиране на скоростта в съответствие с пътните условия.

Безопасност при опасност от инцидент (PCS)

Функцията за автоматично спиране на PCS е разширена, за да открива и реагира на по-широк спектър от сценарии на шофиране, включително присъствие на електрически скутери.

Система за наблюдение на водача

Това е първият ES, оборудван с система за наблюдение на водача. Камера, монтирана над волана, постоянно следи състоянието на водача. Ако системата установи, че той е загубил концентрация поради умора или неразположение, тя задейства визуални и звукови сигнали. Последните редакции на технологията включват разпознаване на използването на телефон и прозяване.

Системата е свързана със системите за активна безопасност на автомобила, така че в случай на неадекватно реакция, автомобилът може да бъде плавно и контролирано спрян с активирани аварийни светлини.

Система за установяване на реакция на водача при опасност

Системата за установяване на реакция от страна на водача при опасност е подобрена, така че да може да работи на всякакви пътища, включително и на магистрали. Ако системата засече значителна промяна в поведението на водача, индикативно за затруднение за продължаване на управлението на автомобила, тя активира аварийните светлини и стартира процес на постепенно спиране на автомобила в неговата лента за движение. След това автоматично отключва вратите и изпраща предупреждение до службите за спешна помощ чрез eCall.

Система за следене на сляпата зона (BSM)

Обхватът на BSM вече включва откриване на велосипеди и мотоциклети, движещи се успоредно на автомобила, което помага за предотвратяване на инциденти при завиване наляво и надясно.

Система за предупреждение за напускане на лентата (LDA)

Системата за предупреждение за напускане на лентата (LDA) вече е в състояние да открива крайпътни конструкции, като например стълбове за електроснабдяване и разделителни бариери, което допълнително помага за предотвратяване на неволно напускане на лентата. Асистентът за смяна на лентата и предупреждението за напречен трафик отпред също са включени в пакета Lexus Safety System + за новия ES.

Новото поколение на модела е и първият ES, който включва асистент за смяна на лентата и предупреждение за напречен трафик отпред в рамките на пакета си Lexus Safety System +.

Система за адаптивни дълги светлини с висока разделителна способност

Новата система за адаптивни дълги светлини с висока разделителна способност осигурява подобрен контрол на светлинния сноп, който вече може да се регулира както в хоризонтална,  така и във вертикална равнина. Тя осигурява по-прецизно светлинно прикриване на обекти от това на конвенционалната AHS, осигурявайки по-ясно осветяване на обекти като пътни знаци.