В търсене на новия образ на България като атрактивна целогодишна туристическа дестинация, Министерството на туризма, в партньорство с Международното триенале на сценичния плакат – София, обявява първия Международен конкурс за туристически плакат на България. Инициативата беше огласена днес от Кирил Вълчев, генерален директор на БТА, проф. Божидар Йонов, основател на Международното триенале на сценичния плакат – София и водещата фигура във външния български плакат и графичен дизайн – Албена Спасова. Тя е подкрепена от министъра на туризма Мирослав Боршош.
„За първи път България е добавена в центъра на международен конкурс, който приканва художници и графични дизайнери от цял свят да създадат оригинален плакат, вдъхновен от България – такъв, какъвто познавам или тепърва ще открива – истинска, вдъхновяваща и уникална“, коментира Боршош.
Целият конкурс е създаден за визуално въздействащ плакат, който представя България като привлекателна целогодишна туристическа дестинация. Инициативата е насочена към професионалисти в сферата на плаката и графичния дизайн от страната и чужбина. Всеки автор може да участва с до три оригинални и новосъздадени проекта, съдържащ задължително текста „България/Bulgaria“. Стилът е свободен – с убеждението, че истинската креативност не търпи ограничения, казва Божидар Йонов.
В българската практика, в сферата на визуалната реклама, за първи път е осигурен подобен награден фонд от 10 000 евро, който поставя конкурс сред водещите от този тип в света, каза Йонов. Проектите ще бъдат оценени на два етапа от професионално жури, като за финалната селекция винаги се класират до 100 плаката.
Наградите са откупни, което позволява на Министерството на туризма да използва отличените плакати в реални рекламни кампании, а най-добрите творби ще бъдат представени в специална изложба, подчерта Божидар Йонов.
Крайният срок за участие е 7 юли 2025 г., 00:00 ч., а резултатите ще бъдат публикувани до края на юли на сайтовете на организаторите.
Проектът е подкрепен още от Съюза на българските художници, Националната художествена академия и Българската телеграфна агенция, която ще разпространи информацията за конкурса до 50-те партньорски чуждестранни информационни агенции, заяви Кирил Вълчев. Утре, 9 май, в сградата на Съюза на българските художници на ул. „Шипка" 6, се открива изложбата, която прави препратка назад във времето към традицията при рекламните туристически плакати, посветени на България – дело на знаменити творци.
Мирослав Иванов