Airbnb съобщава, че потребителите вече ще могат да резервират луксозни услуги като лични треньори, масажи и готвачи в преработеното си приложение, тъй като продължава да разширява дейността си извън основния си бизнес с краткосрочни наеми, пише Би Би Си.
"Хората избират хотелите заради техните услуги, а Airbnb заради пространството... сега ние ви даваме най-доброто от двата свята", каза в изявление главният изпълнителен директор на компанията Брайън Чески.
То идва само няколко седмици, след като фирмата сигнализира, че резервациите може да се забавят в САЩ, тъй като непредсказуемата търговска политика на президента Тръмп се отразява на потребителите и техните нагласи.
Въпреки че от стартирането си през 2008 г. Airbnb е приела повече от два милиарда гости, през последните години тя се сблъска и с предизвикателства, като някои градове предприеха мерки за забрана на краткосрочните наеми.
Новите услуги на Airbnb първоначално ще бъдат достъпни в 260 града, като компанията твърди, че цената им ще бъде под 50 долара.
Луксозните предложения, които включват спа процедури, фотографи и гримьори, могат да бъдат резервирани и от хора, които не са отседнали в Airbnb.
Обновеното приложение на компанията включва и актуализиран раздел "Преживявания", който позволява на потребителите да резервират екскурзии и дейности по поръчка. Тази услуга беше пусната за първи път през 2016 г.
Новите функции, наподобяващи хотелски, отразяват променящите се нужди на туристите, заяви пред Би Би Си Гари Бауерман, директор на маркетинговата фирма за пътувания Check-in Asia.
"Сега пътуващите мислят много повече за това как да персонализират пътуването за себе си, а не само за действителните функционални части на това как да стигнат до мястото и къде да отседнат."
Друга функция на новото приложение предлага ексклузивни преживявания по целия свят. Това включва игра на плажен волейбол в Рио де Жанейро с олимпийската шампионка Карол Солберг или прекарване на една неделя със суперзвездата на Националната футболна лига Патрик Махоумс.
Подобни опции по поръчка са част от по-широка тенденция, тъй като туристите търсят нестандартни преживявания, казва консултантът по луксозни пътувания Анастасия Ориодан.
"Има толкова много хора, които са пътували и са направили толкова много неща, че критерият или целта за уникални преживявания постоянно се променя."