Транспорт

ЕК орязва досегашните права на потребителите при закъснели полети

   
ЕК орязва досегашните права на потребителите при закъснели полети

Европейската комисия предложи обезщетенията за забавяне на полети да се дават само за значително по-дълги закъснения, отколкото досега.

Агенцията отбелязва, че ако бъде одобрено това предложение, вероятно в бъдеще пътниците, чиито полет е имал сериозно закъснение, ще имат по-малки възможности за предявяване на искове за компенсации от авиокомпаниите, изпълняващи полети от и до летища в страни членки на ЕС.

В момента, съгласно Регламента за правата на пътниците при въздушен превоз от 2004 г., те имат право на фиксирано обезщетение от 250 до 600 евро за закъснения от 3 или повече часа.

Според предложението на Европейската комисия този праг трябва да бъде увеличен на 5 до 12 часа в зависимост от разстоянието на полета. В резултат на това около 80% от изплащаните досега обезщетения от авиокомпаниите ще отпаднат, отбелязват защитници на правата на потребителите.

Предложението на Европейската комисия бе посрещнато с критики от германската министърка на правосъдието и защитата на потребителите Щефани Хубих, както и от една от директорките на клона на Европейския потребителски център в Германия Каролина Войтал.

Повечето закъснения във въздушния транспорт досега са между 2 и 4 часа, отбелязва ДПА.