Анализи

Revolut: Милениалите обръщат гръб на Европа и се пренасочват към Азия

   
Revolut: Милениалите обръщат гръб на Европа и се пренасочват към Азия

Българите все повече се отдалечават от традиционните европейски дестинации и избират да се отправят към Азия за своите пътувания, установиха констатациите от първия доклад на Revolut за глобални разходи за пътуване.

​​Докладът, който анализира разходите от 24 държави по целия свят, разкри къде 55-те милиона клиенти на Revolut харчат парите си в чужбина, кой движи тези тенденции и за какво харчат парите си. Разходите в международен план от клиенти на Revolut надхвърлиха 20 млрд. £ през 2024 г., като Испания оглави списъка като една от любимите дестинации в света, представляваща 11% от всички разходи.

Европа оглавява класациите, но разходите започват да се преместват другаде

Въпреки че традиционните любимци в Европа оглавяват списъка на ваканционните разходи на българите през 2024 г., като Гърция е начело в списъка с 11% от всички международни разходи през последната година, любовта на българите към Европа започва да се насочва към други места.

Разходите в ключови европейски дестинации като Обединеното кралство (-9%), Турция (-5%) и Швеция (-16%) са свидетели на годишен спад в разходите за ваканции на българите през 2024 г. Подобен модел може да се наблюдава и от другата страна на Атлантическия океан със значителни спадове в разходите в Канада (-17%).

Страстта на милениалите към пътешествията стимулира бума в Азия

Доминирането на Европа и Северна Америка е предизвикано от мощен ръст на разходите в Азия – един от най-бързо развиващите се региони през последната година по отношение на потребителските разходи.

Забележително е, че разходите в Япония катапултираха с 84% през 2024 г., тъй като българите се отправят да изживеят сезона на цъфтежа на черешите, известните ски курорти и да изследват множеството кулинарни изкушения. Милениалите движат този заряд, като българите на възраст 25 – 34 години водят разходите в Япония, представляващи 37% от всички разходи в страната от потребителите на Revolut, следвани плътно от по-възрастните милениали (35 – 44 г.) с 28% от общите разходи.

Следвайки Япония, разходите във Виетнам продължават да растат, като отбелязват +33% увеличение на разходите на българите. Тайланд (+27%) и Филипините (+21%) също показват двуцифрен ръст, докато хората се отклоняват от Европа към Азия.

Кулинарната култура и шопинг терапията заемат най-голям дял

Българските пътешественици отдават приоритет на кулинарните изживявания, когато са в чужбина, като ресторантите представляват най-голям дял от разходите им – 25% и средна стойност на трансакция от 37 лв. Докато пазаруването остава значителна част от разходите в чужбина с 20%, разходите за хранителни стоки вече представляват 21% от общите. Това увеличение на разходите за хранителни стоки предполага нарастваща тенденция сред българските пътешественици към самостоятелно приготвяне на храна по време на пътуванията си, потенциално като начин да управляват разходите или да се наслаждават на различен стил на пътуване.

Tara Massoudi, Генерален директор за премиум продуктите в Revolut, казва, „Revolut е основан на идеята, че парите не трябва да са пречка за опознаването на света. Този доклад отразява как нашите клиенти харчат в чужбина, какво се променя и как Revolut предоставя възможност за всичко това. Виждаме ясна промяна към дестинации на дълги разстояния, богати на стойност, особено сред по-младите пътници, и Revolut е в уникална позиция да подкрепи тази следваща глава от глобалното пътуване.“

Revolut премахва бариерите пред трансграничните разходи и улеснява паричните въпроси, когато пътувате в чужбина. Клиентите на Revolut могат да печелят точки за ежедневни разходи с RevPoints, да резервират за секунди от над 1,9 милиона хотела, домове и къщи за гости и над 300 000 преживявания чрез своето приложение Revolut. Те могат също така да поддържат връзка в над 100 държави с eSIM и да се наслаждават на достъп до летищни салони в зависимост от типа на плана (eSIM, RevPoints, Престои и Летищни салони. Прилагат се правила и условия).