Министерството на туризма организира участието на България с рекламни щандове на две от водещите световни изложения в туристическата индустрия – IMEX, което се проведе в периода от 20 до 22 май 2025 г. във Франкфурт на Майн, Германия и международното туристическо изложение ITB China, което се проведе в периода от 27 до 29 май 2025 г. в град Шанхай, Китайска народна република.
„Участието на България на две от водещите международни туристически изложения е част от последователната ни стратегия за утвърждаване на страната ни като предпочитана дестинация за устойчив и целогодишен туризъм. Чрез активното си присъствие в тези професионални форуми ние разширяваме пазарите, изграждаме нови партньорства и представяме конкурентните предимства на България пред водещи международни туроператори и бизнес клиенти“, заяви министър Мирослав Боршош.
IMEX се проведе в конгресния център Messe Frankfurt и бе насочено изцяло към професионалната общност с фокус MICE туризъм. Страната ни беше представена на щанд с площ от 50 кв. м. и представи разнообразието на страната чрез партньорството с утвърдени участници от сектора. На него участие взеха представители на „Бохемия“ ООД, „Би Ти Девелопмент Сървисиз“ АД, „Меркурий-97“ ЕООД, Столична община Общинско предприятие „Туризъм“, „Сити Хотел Мениджмънт“ ЕАД, „Травъл Тайм България“ ЕООД.
Министерство на туризма взе участие и в международното туристическо изложение ITB China, което се проведе от 27 до 29 май 2025 г. в Shanghai World Expo Exhibition and Convention Center в Шанхай. България традиционно участва в рамките на общия щанд, организиран от Европейската туристическа комисия. ITB China е водещото B2B-ексклузивно туристическо изложение в Китай, което ежегодно се организира от ITB Berlin. Тридневното изложение се фокусира върху китайския туристически пазар, като обединява повече от 800 купувачи от Китай с професионалисти от целия свят. В рамките на туристическата борса се проведе и конференцията ITB China Conference, като в нея участваха над 150 висши ръководители, експерти от индустрията от световни туристически бордове, авиокомпании, хотелски групи, водещи туристически фирми и туристически агенции, които участват в дискусии на над 60 теми.
В рамките на месеца българският здравен туризъм бе представен и на Втория Международен форум на световните пазарни лидери, който се проведе в Пекин, Китай.
С участието си в международните изложения Министерството на туризма не само засилва позициите на България на световната туристическа карта, но и демонстрира целенасочен подход към разширяване на пазарите и привличане на нови целеви групи.