Анализи

Турция с цел 70 млн. туристи и 70 млрд. долара приходи

   
Турция с цел 70 млн. туристи и 70 млрд. долара приходи

Специализирана турска безнес туристическа онлайн платформа OteliniSat.com публикува обстоен доклад за летния туристически сезон в Турция за 2025 г., в който страната се очертава като новия лидер в световния туризъм.

Данните показват, че през 2024 г. Турция е посрещнала 62,2 милиона туристи, нареждайки се на четвърто място в света след Франция, Испания и САЩ.

МГ

Туристическите приходи са достигнали $61 милиарда, а за 2025 г. целта е над $70 милиарда долара и 70 милиона посетители, уточнява Анадолската агенция (АА).

Според доклада Турция изпъква с отличното съотношение между цена и качество. Средната заетост на хотелите е 70,4 на сто, а нощувката струва средно $118 – с около 25 на сто по-ниско от Италия и Франция.

Въпреки това качеството на обслужването остава на високо ниво. Платформи като TripAdvisor и Booking.com оценяват туристическото преживяване в страната с 8,4 от 10 – над средното за Европа.

МГ

Елиттият курорт Бодрум е водеща луксозна дестинация с нощувки от $590, особено популярна сред туристи от Близкия изток и Обединеното кралство.

Налице е ръст на луксозни хотели и брандови резиденции.

Здравният туризъм също процъфтява – през 2024 г. са генерирани $2,8 милиарда, с очакване през тази година сумата да надмине 3,2 милиарда.

МГ

Расте и пазарът на брандови резиденции в Истанбул и Бодрум, като проекти на Elie Saab, Four Seasons, Ritz-Carlton и други се продават с 30–40 на сто по-висока стойност и привличат чуждестранни инвеститори заради висока доходност и възможност за гражданство.

Председателят на инвеститорската компания JRO Мурат Гьоктю Аксю отбелязва, че туризмът в Турция вече не е просто сезонен бизнес, а глобално брандиран икономически сектор.

МГ

„През последните 5 години страната ни се превърна в суперсила, определяща посоката на туризма в Средиземноморието“, подчертава той.

Генералният директор на OteliniSat.com Есен Чобан допълва, че освен с природните и културни дадености, Турция се нарежда на международната сцена и с икономическите си показатели.

Според нея туризмът вече не е просто икономическа инвестиция, а стратегическо решение, което превръща страната в най-привлекателния туристически пазар в Европа.

МГ

Онлайн бизнес платформата продължава да работи с чуждестранни инвестиционни фондове, институционални купувачи и частни инвеститори за бързо и ефективно реализиране на сделки с туристически активи в страната.

Турция вече не е само желана дестинация – тя е стратегически център за глобални инвестиции в туризма.