Изпълнителният директор на Air France–KLM очерта стабилна картина за авиационната група, въпреки предизвикателствата в икономичната класа и непредвидимите колебания в търсенето и цените на горивата.
В интервю за Bloomberg, Бен Смит – главен изпълнителен директор на Air France–KLM – сподели, че търсенето на премиум самолетни билети остава силно, особено в северноатлантическия регион. По думите му, макар и да се наблюдават леки признаци на спад в търсенето на места в икономичната класа, бизнес и първите класи продължават да се радват на високо търсене, което носи стабилност за групата.
"Спокойни сме, че търсенето на премиум билети се задържа във всички наши сектори," коментира Смит.
Въпреки това, за да се запълнят самолетите, Air France–KLM е предприела стъпки за понижаване на цените в икономичната класа, като според Смит доходността е намалена с около 2-3%.
Цените на горивата и техният ефект
Един от ключовите фактори за поддържане на рентабилността в условия на колебаещо се търсене е цената на горивото. Макар прогнозите да са несигурни, настоящите индикации са обнадеждаващи. „Надяваме се горивото да остане на по-ниски нива,“ заяви Смит, като добави, че при нужда, това би могло да се използва като лост за стимулиране на търсенето чрез понижаване на билетите.
Следковидната стратегия се отплаща
Бен Смит подчерта, че възстановителната стратегия на групата след пандемията от COVID-19 продължава да носи резултати. Air France е отчела най-добрата си финансова година в историята си през 2023 г., а 2024 г., въпреки влиянието на Олимпийските игри в Париж, се е развила според очакванията.
„Не бяхме в добра позиция през 2018 г., но рестартирахме със същата стратегия след ковид и тя работи,“ обясни той.
Американският пазар и влиянието на валутните курсове
На въпрос дали по-слабият долар и по-силното евро биха възпрепятствали американските туристи да пътуват до Европа, Смит остава оптимист. Той отбеляза, че Франция остава силно привлекателна дестинация за американците, независимо от валутните колебания. Париж се откроява като най-силен пазар с устойчив обем, докато нидерландският пазар е по-малък, но стабилен.
Премиум сегментът блести и извън авиацията
Според Смит, интересът към премиум преживяванията не се ограничава само до самолетните пътувания. Хотелската индустрия, ресторантите със звезди Мишлен и луксозният туризъм също бележат растеж, което показва цялостна сила на пазара за висока категория услуги.