Новини Транспорт

Нови автобусни линии свързват България, Румъния и Гърция

   
Нови автобусни линии свързват България, Румъния и Гърция

FlixBus, световен лидер в автобусните превози на дълги разстояния, разширява дейността си в Югоизточна Европа с нови международни маршрути, свързващи България с Гърция и Румъния това лято. Тъй като търсенето на транспорт се увеличава по време на пиковия летен сезон, новите линии ще осигурят по-голяма честота и достъп до най-търсените дестинации, като същевременно предлагат икономична и екологична алтернатива на пътуването с автомобил и самолет.

Нови международни линии свързват България със Солун и Атина

От 19 юни FlixBus ще поддържа две ежедневни линии между София и Солун, един от най-популярните летни маршрути сред българските туристи. Пътниците могат да избират между сутрешно отпътуване в 07:10 ч. с пристигане в 12:25 ч. или вечерно пътуване в 18:00 ч. с пристигане в Солун в 23:00 ч. Обратните пътувания от Солун са в 11:00 и 17:30, което осигурява гъвкавост както за уикенд екскурзии, така и за по-дълги почивки.

Освен това, три пъти седмично – в сряда, петък и неделя – ще се предлага нова нощна линия до Атина. Автобусът тръгва от София в полунощ и минава през Солун, Катерини, Лариса, Волос и Ламия, като пристига в Атина в 12:05 на следващия ден. Обратните пътувания тръгват от Атина в четвъртък, събота и понеделник в 17:35 и пристигат в София рано на следващата сутрин. Тези линии обслужват и градове като Русе, Велико Търново, Благоевград и Сандански.

Билетите са на конкурентни цени, като започват от 9,99 лв. за София - Солун, 20,99 лв. за София - Волос и 25,99 лв. за София - Атина. Пътниците могат да закупят билети за всички маршрути, обслужвани от FlixBus, на https://www.flixbus.bg/, в мобилното приложение на превозвача, както и в над 150 партньорски туристически агенции в България.

Подновяват се сезонните морски линии между Румъния и България

От 12 юни FlixBus възобновява няколко популярни сезонни маршрута от Румъния до българското крайбрежие. Тези директни линии свързват Букурещ и други румънски градове с ваканционни дестинации в България, включително Златни пясъци, Албена, Балчик, Обзор, Бяла, Слънчев бряг и Бургас, като се движат до пет пъти седмично.

Директната връзка от Букурещ до Велико Търново също се въвежда отново, в отговор на  завишеното търсене на пътувания до един от най-емблематичните исторически градове на България.

Тази мрежа от международни връзки подкрепя летния туризъм, краткосрочните пътувания и икономическия обмен между Румъния и България, като същевременно предлага удоволствието от бавното пътуване като устойчива и икономична алтернатива на шофирането или летенето.

Увеличава се търсенето на международни пътувания

Стартирането на новите маршрути съвпада със значителен ръст на регионалните пътувания. Според НСИ, през 2024 г. българите са направили 8,8 милиона пътувания в чужбина, което е със 7,9% повече в сравнение с предходната година. Сред най-популярните дестинации са Турция, Гърция, Румъния и Сърбия – страни, които са директно свързани в маршрутите на FlixBus.

Що се отнася до чуждестранните туристи, през 2024 г. България е посрещнала 13,2 милиона души – увеличение с 4,9% в сравнение с 2023 година. Забележително е, че 34,9% от тези посещения са били транзитни пътувания, което подчертава ключовата роля на България като транзитен коридор в Югоизточна Европа. Достъпни и на ниски цени, автобусните превози остават подходящ избор за регионалните пътувания, като подкрепят както свързаността, така и по-устойчивата мобилност.

Бавно пътуване от града до морето: комфортно, практично и устойчиво

Автобусите за дълги разстояния на FlixBus са проектирани така, че да съчетават отговорността към околната среда с комфорт и удобство за пътниците. Всички превозни средства, обслужващи новите маршрути, са оборудвани с безплатен Wi-Fi, индивидуални USB портове и електрически контакти на всяко място, просторни, накланящи се седалки с допълнително пространство за краката, климатик и тоалетни на борда. Пътниците могат да се възползват и от GPS проследяване в реално време чрез мобилното приложение на FlixBus, което обслужва и продажбата на билети, актуализациите на маршрутите и известията за пътуването.

„Искаме хората да усетят, че не е нужно да правят компромиси с комфорта или цената, когато пътуват“, казва Снежина Колева, старши мениджър „Бизнес развитие“ за FlixBus България. „Новите летни линии са част от нашата мисия да предлагаме достъпни и по-малко замърсяващи околната среда алтернативи на шофирането или летенето за почивка.“

Мрежата на Flix излъчва средно само 27,8 грама CO₂ на пътник за километър, което е поне пет пъти по-малко от въглеродните емисии на личните автомобили и поне 10 пъти по-малко от емисиите на самолетите. Този модел с ниски емисии е част от по-широката стратегия за устойчивост на Flix, като научно обоснованите цели на компанията я ангажират да постигне въглеродна неутралност в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г.

България: разрастващ се център в глобалната мрежа на Flix

FlixBus оперира в България от март 2018 г., свързвайки 20 града с обширната си европейска мрежа, която вече обхваща 44 държави и над 6800 дестинации. Налични са директни връзки с 11 държави, включително Гърция, Турция, Сърбия, Австрия, Германия, Румъния и Хърватия.

Sofia Knowledge Hub, стартирал през 2021 г., служи като един от глобалните центрове на компанията за иновации и оперативна дейност. Той играе ключова роля в разработването на нови функции, подобряването на услугите и подкрепата на пътниците на Flix по целия свят.

„С разширяването инвестираме не само в нови маршрути, но и в бъдещето на мобилността в Югоизточна Европа“, добавя Снежина Колева. „Нашата цел е да направим пътуването по-достъпно, по-добре свързано и по-екологично отговорно за всички.“

 

Повече за Flix 

 

Flix има намерение да трансформира сектора на колективния транспорт, като предлага устойчиви и достъпни решения за пътуване с автобус и влак на дълги разстояния в повече от 40 страни на четири континента чрез своите марки FlixBus, FlixTrain, Kamil Koç и Greyhound. С лекия си бизнес модел и иновативната си технологична платформа, Flix, стартирал през 2013 г., бързо завоюва лидерска позиция на пазара на автобусни превози на дълги разстояния в Европа, Северна Америка и Турция и бързо се разширява в Южна Америка и Индия.

Докато Flix управлява търговската страна на бизнеса, като планиране на мрежата, ценообразуване, оперативен контрол, маркетинг и продажби, управление на качеството и непрекъснато развитие на продуктите с подход, основан на данни, ежедневните операции се извършват от надеждни партньори на Flix. Иновативната комбинация от технологичната и търговската платформа на Flix с традиционния пътнически транспорт превърна европейския стартъп във водеща и разрастваща се в световен мащаб компания за транспортни технологии.

В Германия FlixTrain стимулира конкуренцията в железопътния транспорт на дълги разстояния от 2018 г. и бързо се утвърди като популярна алтернатива за пътуване. Подобно на FlixBus, технологичната платформа е в основата на бизнес модела на FlixTrain. Днес FlixTrain свързва директно около 50 града, а чрез сътрудничество с регионални железопътни услуги могат да се резервират билети за още 600 града. FlixTrain управлява първата и най-голяма частна мрежа за дълги разстояния в Германия, като предоставя на още повече хора достъп до устойчива и достъпна мобилност.

За повече информация, посетете corporate.flix.com