Или защо този хотел не е като другите?
Устойчивост, изразена в 300 малки, но значими решения;
Сграда, която носи история, но диша със съвременен пулс;
Кулинария, която създава спомени, не просто засища;
Дизайн, който разказва истории, не просто подрежда мебели;
Екип, който вярва в приятелството, не само в процеса.
Представете си сграда, която пази тайната на Вроцлав от повече от век, но говори езика на бъдещето. Представете си хотел, в който закуската е ритуал, шоколадът - ДНК, а интериорът - пътешествие през сетивата. Това не е приказка. Това е Mövenpick Grand Hotel Wrocław.
И дори и конференцията, с която ни представиха хотела, открит на 3 март тази година беше впечатляваща и изключително информативна.
С усмивка и увереност Малгоржата Миерник - директор „Дизайн и техническа поддръжка“, Accor (Полша и Балтика) повдигна завесата над нещо, което звучи почти като научна фантастика: Green Lab за хотели с 300 критерия за устойчивост. Триста! От материалите, през енергийната ефективност, до състава на шампоана в банята. „Истинското гостоприемство е в малките жестове - онези, които остават в сърцето. Mövenpick е дискретен за гостите, но безкомпромисен в стандарта“.
Да си част от тази марка не е просто бизнес - това е философия. Устойчивостта тук не е модна дума. Тя е основа. А корабът, както нарича тя хотела, не може да плава, ако всички искат да са капитани. Само откритият диалог води до пристанището на успеха.
Когато Grzegorz Rojek - изпълнителен директор и представител на инвеститора Cohm (Grand Hotel), говори за Mövenpick Wrocław, не чуваш изпълнителен директор. Чуваш разказвач на една архитектурна сага. „Това не беше надбягване. Това беше битка за душата на едно място“.
Тук е моментът да отбележа, че това не е инвеститор от Дубай, Катар или Саудитска Арабия. Това е местна компания, която обича града си, и иска да го направи още по-впечатляваш и красив.
Сградата е в портфолиото на тази компания от 20 години. Нейното възраждане започва още през 2017 г. - след дълго проектиране, мечтаене и... изчакване. И когато най-накрая обновяването започва се сблъскват с много предизвикателства - COVID пандемия, войната в съседна Украйна, инфлация и недостиг на работна ръка. Звучи като сюжет на филм. Но финалът е щастлив: Гранд хотелът на Вроцлав се завръща.
И какъв финал само! Хотел, в който всяка стая е история, а всяка закуска - повод за разговор. Защото тук храната не е просто "меню". Тя е изживяване.
„Спомняте ли си утрините, в които разговорът се завърта около кафе, леки усмивки и аромат на шоколад? Това искаме да остане в ума на госта - светлината, вкусът, миризмата“.
Когато Piotr Kalinowski, творческият ум зад студио MIXD (отново местна компания, ангажирана да направи реконструкцията на тази сграда от 1907 г.), се включи в разговора, атмосферата в залата се промени - сякаш някой отвори вратата към вътрешния свят на хотела. За него интериорът не е просто декор. Пиотр Калиновски е разказвач, медиатор на усещания, архивар на спомени, които още не са се случили. Той и екипът му от MIXD са вдъхнали живот на пространствата чрез естествени цветове, вдъхновени от винтидж книги, Париж и... плодовете на природата - като лампите във формата на узрели гроздови чепки, например. „Това не е музей. Не е и копие. Това е съвременен разказ за място с дълга биография“.
6
Всяка стена, всеки полъх, всяка сянка има роля. И не, няма копи-пейст. Това е хотел, който разказва историята на своите гости.
А изкуството тук не виси на стената - то живее в стаята. Художничката Anja Rudak създава специално за хотела колекция от картини, които не украсяват, а разговарят с пространството. Те са отражение на интериора и на хората, които ще го обитават. Малки портали към лична тишина.
С харизма и усмивка, която пречупва всяка формалност, Aneta Książek - ръководител на Poland Convention Bureau, Полската туристическа организация, ни напомни защо Вроцлав не е просто дестинация, а преживяване.
„Вроцлав е място на срещи - това е не просто слоган, това е неговото ДНК. И когато кажем „Poland. More than you expect“ - ние наистина го вярваме. Нашата цел е не просто да посрещаме туристи. А да ги изненадваме, да ги вдъхновяваме, да ги караме да се влюбват в Полша - понякога без да са го очаквали“.
С над 6.6 милиона туристи за последната година, Вроцлав доказва, че може не само да привлича интерес, но и да оставя емоционален отпечатък. Mövenpick Grand Hotel Wrocław е новото лице на това послание - съчетаващ лукс, устойчивост и автентичност, той става визитна картичка на новото гостоприемство в Полша.
„Искаме хората да дойдат заради културата, архитектурата, гастрономията, но да останат заради чувството, което им оставяме. Mövenpick е точно такъв проект - той е отражение на това, което Полша може да предложи на световната сцена.“
Накрая по ред, но не по важност, искам да отбележа, че цялата тази информация дойде при нас - чуждестранните журналисти, поканени в този хотел, благодарение на невероятната Joanna Ktebicka, чийто симултанен превод повече от два часа ни впечатли не на шега.
Хотелът Mövenpick Grand Hotel Wrocław, отворен през март тази година, въплъщава философията на марката - да се наслаждаваме на живота чрез значими преживявания. Това е вторият хотел Mövenpick в Полша и част от мрежа с над 120 локации в 35 държави, която се разширява бързо в Централна и Източна Европа. Сградата, в която се помещава хотелът, е известна предвоенно като Hotel du Nord, а по-късно като Grand и е с над 100-годишна традиция в гостоприемството - днес тя започва нова глава от своята история.
Разположен в самия център на Вроцлав, Mövenpick Grand Hotel Wrocław предлага 179 комфортни стаи и апартаменти, както и модерни конферентни зали, подходящи за бизнес срещи и събития.
Гостите могат да се насладят на ресторант с изискана европейска кухня, в която храната се приготвя с пресни, местни продукти, както и на бар с богата селекция от напитки и коктейли.
Хотелът поддържа и емблематичната традиция на Mövenpick - "Часът на шоколада", следобедно дегустационно изживяване с шоколад, предлагано във всички хотели на марката по света.
За любителите на релакса и спорта, Mövenpick Grand Hotel Wrocław предлага напълно оборудван фитнес център и сауни - идеалното място за отдих след динамичен ден в града.
Mövenpick Grand Hotel Wrocław е перфектният избор както за бизнес пътувания, така и за почивка. Отличната му локация в близост до главната жп гара осигурява бърза свързаност, а ключови забележителности като Пазарния площад, остров Тумски, Залата на Столетницата и зоопарка на Вроцлав са само на кратко пешеходно разстояние.
Хотелът е идеална отправна точка за опознаване на богатата културна и развлекателна сцена на Вроцлав.
Пепа Попова, Вроцлав