Когато Marriott погледна към круизния бизнес с представянето на марката Ritz-Carlton Yacht Collection през 2022 г., тя беше първата хотелска компания, насочила се към океана.
След това последваха Four Seasons, Orient Express и Aman - всички с планове да пуснат океански яхти през следващите две години.
А сега, от май, Hilton Worldwide Holdings реши тихомълком да се присъедини към битката с водещата си луксозна марка Waldorf Astoria, която ще представи круизен кораб по река Нил в края на 2026 г.
„Waldorf Astoria Nile River Experience“ ще носи някои от отличителните белези на хотелите, които споделят името му: бар „Peacock Alley“, монументален часовник във фоайето и дизайнерски елементи в стил ар деко (да, ще има и много шампанско.)
Ръководителят луксозните марки в Hilton Дино Майкъл казва, че решението за разширяване на дейността в круизния бизнес е по-скоро свързано с наследството на компанията, отколкото с това да се бори с конкуренцията.
В края на краищата, Hilton има дълга история в Египет, която се простира от откриването на Nile Hilton през 1958 г. до Waldorf Astoria Cairo Heliopolis с 589 стаи, който отвори врати през 2023 г. и Hilton Cairo Nile Maadi, открит преди няколко месеца.
Компанията е управлявала и два „плаващи хотела“ там през 60-те години на миналия век, много преди фразата да стане модерна. Двата кораба „Isis“ и „Orisis“ с капацитет за 184 пътници, които са пуснати на вода през 1965 и 1966 г., са плавали около 25 години нагоре-надолу по Нил.
Преоткриването на тази история в навечерието на откриването на хотела в Кайро накара ръководителите да изпитат носталгия, казва Майкъл.
„Разговорът водеше от едно нещо към друго и не след дълго екипът стигна до заключението, че трябва да го направим отново.“
Имайки това предвид, Майкъл казва, че Nile River Experience няма да бъде част от по-мащабно навлизане на Hilton на пазара на луксозни круизи, а по-скоро „отличаващо се предложение, което преосмисля круизите по река Нил през обектива на марката Waldorf Astoria“.