Монтиран е светофарът в Кресна. АПИ твърди, че целта е да се улесни пътуването и дсе повиши безопасността на движение в града. Светофарната уредба работи тестово като ще има постоянен мониторинг за проследяване на ефективността на въведената организация за регулиране на трафика.
Светофарът е оборудван с бутон за „при поискване“ – пешеходците могат да активират сигнала и след кратко изчакване безопасно да пресекат пътя на обозначената пешеходна пътека.
Решението за поставяне на светофара бе взето в началото на седмицата по време на среща между министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, представители на МВР и кмета на Кресна Николай Георгиев. То е част от мерки, предприети заради засиления летен трафик към и от Гърция, който ежегодно предизвиква задръствания в града.
В района на жп подлеза са монтирани разделителни колчета, които възпрепятстват завиването вляво. Освен това е нанесена нова напречна и надлъжна пътна маркировка, с която се регламентира движението и се подпомага ориентацията на водачите.
Участъкът през Кресна безспорно е сред най-опасните и проблемни в страната – не само заради натоварения трафик в пиковите сезони, но и заради структурата на пътя, честите пешеходни преминавания и множеството кръстовища в населено място с интензивно движение. Именно оттук минава по-голямата част от трафика към Гърция, а тапите последните седмици са километрични.
4 пешеходни пътеки, 14 кръстовища и липсата на адекватна пътна инфраструктура за такъв трафик правят преминаването през Кресна не само бавно, но и потенциално опасно. Всеки опит за изпреварване, всяко внезапно спиране заради пешеходец, всяка кола, която завива наляво, създава предпоставки за катастрофи.
Това е класически пример как липсата на цялостен подход в инфраструктурното планиране води до локални „тапи“ и системни рискове. И докато се чакат обходни трасета и АМ „Струма“ най-после да заобиколи Кресна, жителите и пътуващите ще продължат да страдат – от задръствания, инциденти и загубено време.