Новини Транспорт

Авиопревозвачът има право да ви откаже достъп до борда на самолета

   
Авиопревозвачът има право да ви откаже достъп до борда на самолета

Когато авиопревозвачът по разумни причини има вероятност да откаже достъп на борда за даден полет, той първо следва да се обърне към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на някои компенсации. Ако броят на тези доброволци е недостатъчен, то въздушният превозвач може да откаже достъп на борда на пътниците против тяхната воля, като ги компенсира. Информацията е на Европейският потребителски център.

В този случай вие имате право на:

– Отказ от пътуване и връщане на сумите по неизползвания самолетен билет

– Премаршрутиране с друг полет, за да достигнете до крайната точка на пътуването

– Обратен полет до първоначалния пункт на излитане, при първа възможност

Грижа при премаршрутиране
Авиокомпанията е задължена да ви осигури грижа за времето, докато изчаквате заместващия полет на летището.

Храна и напитки

– Настаняване в хотел, ако се налага престой повече от една нощ
– Транспорт от летището до мястото за настаняване и обратно

Две безплатни телефонни обаждания

В случай че авиопревозвачът не ви осигури грижите, то може да се наложи да си ги платите сами - но тези разходи трябва да са в разумни граници. При такава хипотеза е добре да пазите всички касови бележки и други документи, за да може след това да отправите претенция за възстановяване на направените разходи.

Правата на пътуващите в ЕС, Исландия и Норвегия се прилагат:

– Ако полетът тръгва от държава-членка на ЕС, Исландия или Норвегия. Правилата важат за всички авиокомпании от или извън ЕС, но ЕПЦ може да ви съдейства, само ако компанията е регистрирана в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство.
– Ако полетът от страна извън ЕС и се изпълнява от компания, със седалище в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство