Когато авиопревозвачът по разумни причини има вероятност да откаже достъп на борда за даден полет, той първо следва да се обърне към доброволци да се откажат от техните резервации в замяна на някои компенсации. Ако броят на тези доброволци е недостатъчен, то въздушният превозвач може да откаже достъп на борда на пътниците против тяхната воля, като ги компенсира. Информацията е на Европейският потребителски център.
В този случай вие имате право на:
– Отказ от пътуване и връщане на сумите по неизползвания самолетен билет
– Премаршрутиране с друг полет, за да достигнете до крайната точка на пътуването
– Обратен полет до първоначалния пункт на излитане, при първа възможност
Грижа при премаршрутиране
Авиокомпанията е задължена да ви осигури грижа за времето, докато изчаквате заместващия полет на летището.
Храна и напитки
– Настаняване в хотел, ако се налага престой повече от една нощ
– Транспорт от летището до мястото за настаняване и обратно
Две безплатни телефонни обаждания
В случай че авиопревозвачът не ви осигури грижите, то може да се наложи да си ги платите сами - но тези разходи трябва да са в разумни граници. При такава хипотеза е добре да пазите всички касови бележки и други документи, за да може след това да отправите претенция за възстановяване на направените разходи.
Правата на пътуващите в ЕС, Исландия и Норвегия се прилагат:
– Ако полетът тръгва от държава-членка на ЕС, Исландия или Норвегия. Правилата важат за всички авиокомпании от или извън ЕС, но ЕПЦ може да ви съдейства, само ако компанията е регистрирана в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство.
– Ако полетът от страна извън ЕС и се изпълнява от компания, със седалище в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство