Транспорт

Груб скандал на летището в София между пътничка, полицай и наземен оператор заради ръчен багаж

   
Груб скандал на летището в София между пътничка, полицай и наземен оператор заради ръчен багаж

Скандал между служител на гранична полиция, представител на наземен оператор и пътничка обиколи социалните мрежи. Видеата са заснети от друг пътник от самолета. От кадрите става ясно, че конфликтът е възникнал заради ръчния багаж на пътничката.  

КАДЪР: Фейсбук/Nikolay Stefanov

Мъжки глас в едно от видеата, твърди, че върху жената е било приложено насилие от страна на гранична полиция и от служител на наземния оператор.

Видеата са озаглавени "Ryanair в сътрудничество с Gold Air на летище София". Публикувани са от Николай Стефанов.

На видео, споделено във фейсук се вижда как жена стои на колене пред вратата на гейт на Летище "Васил Левски" в София. На фон се чува как някой казва: "Да ми свърши мача и звъня на Сарафов". Жената удря леко с ръце по стъклото, плаче и се чува как казва: "Моля ви". А служители на наземния оператор и летището не я пускат да премине. 

На второ видео човекът, който снимка клипа пита мъж, който носи бадж с логото на Goldair Handling как се казва. Служителят маха баджа си и крие табелката. 

КАДЪР: Фейсбук/Nikolay Stefanov

Следва въпрос от човекът, заснел клипа: "Искате ли да ни кажете какво става тук?" 

Служителят: Господине, жената е агресивен пътник. 

 

Човекът, заснел клипа: Какво значи агресивен пътник, ние видяхме, че жената се държеше нормално. Плаче, това не е агресия. Вие ѝ посегнахте, граничният полицай ѝ посегна. Чантата ѝ влиза, всички го видяхме и се правите на ненормален. Вижте колко хора сме свидетели, тези господа които са ваши колеги свидетели. И това нещо ще отиде в съда и Ryanair ще плати на всички нас, защото в края на краищата нищо не е станало. Жената плаче, и защото плаче, е агресивна. И аз съм агресивен, агресивен ли съм? Защо не ме свалите и мен? Защо не свалите тази жена и тази жена, и тези хора. Може ли да питам още един път? Искате ли да ми кажете нещо? 

Служителят: Какво да ви кажа?

Човекът, заснел клипа: Кои сме агресивните тук? 

Служителят: (чува се неясно) ... просто ви съветвам 

Човекът, заснел клипа: Напротив, ето, аз съм също агресивен. Защо не ме свалите от самолета? Говоря емоционално. Жената плаче. И това я прави агресивна? Ударила ли е някой? Посегнала ли е на някой? Кое я прави агресивна? Кое, кое? 

След това се чува жена, която се обръща към служителя с думите: "Вижте, мисля, че можем много лесно да решим въпроса, нито ние да чакаме, нито Ryanair да плати пари. Нито вие да имате някакъв проблем, просто отворете и я пуснете".

На трети клип жената, която не бива допускана до самолета и двама служители на гранична полиция очевидно водят ожесточен спор,  придружен с ръкомахане. 

Чуват се думите: "Да дойде мениджър някой на смяната... Всеки си прави, каквото иска в тази държава  без да спазват всякакви правила. Има правила. Чантата влиза, значи тази жена излита. И полицията няма какво да я бутне и няма к'во на нас да ни казва къде да ходим. Няма да ми казват къде да ходя"

"Викни кварталния". 

"30 години си правят каквото искат в тази държава". 

В края на видеоклипа се вижда как жената опитва да вкара чантата си в багажната клетка за ръчен багаж на Ryanair. 

 

 

Под видеото има множество коментари за случката. Част от тях са: 

"Ники евала ... натискай ги брат ... за ръчния багаж ли я връщат ?

Супер смешно е как аз дето съм 120 кг имам право на 10кг ръчен багаж и жена ми дето на половина на килограмите ми и тя има право на 10кг....все едно на друг самолет ги качват тия неща", пише Иван Цветанов.

"А не! Достъпът и беше отказан, според служителя, защото е агресивен пътник (разбирай плаче)", отговаря на Цветанов  Мария Деливичева. 

 

 

"Ние също бяхме приорити с редовен багаж. На случаен принцип подбират по 3,4 човека и ги глобяват с по 70€, ако си потърсиш правата, служителите ти канцелират полета, защото си "опасен " за останалите пътуващи в самолета. Писахме къде ли не, до Rayan, до летище София, до министерства разни...., от никъде не получихме отговор...", пише Лидия Петров. 

"Потвърждавам! Току що писах за това и аз", отговаря ѝ Кремена Кунева. 

 

 

"Какво безобразие. Заради 1 см в ширината на чантата. Не стига, че за всичко им плащаме екстра в цената на билета, още малко и правостоящи ще ни транспортират! И отношение като към някой, който сякаш е направил престъпление.

Това трябва да стигне до съда, за да се научат на човешко отношение!", пише Паулина Владимирова.

През юли семейство описа в сайта "24 часа" как малко след 01.30 часа в сряда, един автобус е обслужвал над 400 пасажери от три полета на летище "Васил Левски", не са работили лентите за багаж, а вероятно повреден климатик пък е изнервил допълнително ситуацията.

От Министерство на транспорта и съобщенията отговориха на сигнала със следното официално съобщение:

"След материала в "24 часа" още на 3 юли е извършена извънредна проверка от Гражданска въздухоплавателна администрация и вече има резултати от нея". Наложиха 3 наказания - две на летищния оператор и едно на наземния.

На концесионера "СофКънект"  също бяха наложени санкции за неработещите климатици, с което не е била осигурена нормална среда за изчакване на пътниците, и за неработещата багажна лента, което е довело до струпване на багажа от трите полета на едно място.

На "Голдеър Хендлинг България", която е един от операторите на летището, беше наложена глоба за неефективно планиране на дейностите, което е довело до струпване на хора, чакащи автобусите.

От министерството дадоха предписания  концесионерът на летището "СофКънект" да осигури работещи климатици и да работят всички ленти за багаж на терминала."

На 22 юни бе отнет временно лицензът на един от наземните оператори - "Съуиспорт България" АД след инцидент с блокирани пътници на полет от Лондон, оставени близо час в ръкава на летището на терминал 2.

Наказанията бяха заради абсурдна ситуация, продължила два часа и половина на стария терминал 1, откъдето основно кацат и излитат нискотарифни авиокомпании. По едно и също време след полунощ са се приземили 3 самолета - от Лимасол, Лион и Ереван. Имало е обаче само един автобус, който да отведе пасажерите до терминала и се е наложило те да стоят в самолетите над половин час. Но голямата изненада били неработещите ленти за багаж и струпването на куфарите на пътниците от трите полета - над 450 човека, на една обща лента. Тогава имало и проблем с климатиците в салона за пристигащи.