От дружеството "Голдеър Хендлинг България" изпратиха становище до TravelNews относно инцидента от вчера на столичното летище. Публикуваме позицията на дружеството без редакторска намеса:
Голдеър Хендлинг България ООД обслужва наземни полети на различни авиокомпании на Летище София. Всички правила относно багажите на пътниците, техния допустим размер и дължимите за багажите такси се определят еднолично, изцяло и едностранно от авиокомпаниите, като Голдеър Хендлинг България ООД е единствено длъжно да следи за спазването на тези правила на авиокомпаниите.
Това касае и ръчните багажи, като Голдеър Хендлинг България ООД е длъжно да следи за размерите на тези багажи и да събира таксите за свръхбагаж, които такси се определят от и са изцяло в полза на авиокомпаниите.
В конкретният случай служител на Голдеър Хендлинг България ООД не е нарушил права на пътник, нито се е държал грубо или неуважително. Служителят единствено е спазвал правилата и процедурите на летищния оператор и на авиокомпанията, като е посочил какви са допустимите размери на багажа и е извършил проверка за спазването им. Видно от публикуваните кадри от вчера, 25.07.2025 г., служител на Голдеър Хендлинг България ООД на Летище София е действал професионално и без никакво физическо съприкосновение с пътника.
Считаме, че на всички служители на Летище София, включително и тези на наземните оператори, се дължи необходимото уважение – лично към тях и към труда им (който е изключително важен и отговорен, за да има столицата ни безопасен и пълноценен въздушен транспорт).