Хотели

Хотелиерите ще разчитат на местни събития до есента на 2021 г.

   
Хотелиерите ще разчитат на местни събития до есента на 2021 г.

Хотелиерският бизнес ще разчита основно на регионални и локални събития до есента на 2021 г. До тогава не се предвижда организирането на големи международни мероприятия в България. Това заяви на Хотелския форум Магдалена Георгиева, корпоративен търговски директор на София Хотелс Мениджмънт - дружеството за управление на бизнес хотелите „Гранд Хотел София“, „Суит Хотел София“ и новооткрития „Гранд Хотел Милениум София“. Според нея хибридните събития ще продължат тази есен, зимата и пролетта. Това поставя бизнеса пред изключителни предизвикателства, защото дори и преди кризата, събитийният туризъм не беше достатъчно добре развит в страната. За целта трябва да се излезе със стратегия за неговото съживяване, в чието изготвяне да се включат Министерството на туризма и Столична община, посочи Георгиева.

Изпълнителният директор на Българското конгресно бюро Теодора Жилкова подчерта, че трябва да се търсят партньори в съседните страни, от които могат да идват и да си правят събития в България. Само Турция и Румъния са два големи пазара. Организаторът на Хотелския форум Георги Дучев каза, че България е бяло петно на международната карта за събития. Дори с провеждането на европредседателството и Пловдив като европейска столица на културата са изпуснати моментите за добра реклама. София и Пловдив не са се напълнили с туристи. Страната ни трябва да даде послание на света с каква база разполага по отношение на организирането на конференции, конгреси, семинари, изложения и др., обясни Жилкова.

Според Розалина Крайсъл, генерален мениджър на туроператора „Меркурий 97“ трябва да покажем на света конферентните си центрове. Тя даде за пример Прага и Дъблин, които са станали дестинации и за събития. Димитър Тодоров, собственик на агенцията „Травел Мениджмънт“ подчерта, че събитията се правят от хора за хора. Затова трябва да покажем възможностите на България за провеждането на големи международни мероприятия с цел да се почувства изживяването на дестинацията и създаването на бизнес контакти.

„Няма запитвания за никакви международни събития. Трябва да издържим зимата със запитванията за коледни партита и малки мероприятия. Започват да се появяват и резервации за баловете догодина“, заяви Драгослав Минчев, генерален мениджър на „Метрополитън Хотел София”. Според него България изостава в областта на събитийния туризъм дори от всички съседни държави. Причината е в липсата на маркетинг. Страната ни е атрактивна, с добро географско положение и предлага качествени услуги и продукт, заключава Минчев.

Антония Писленска, генерален мениджър на Rosslyn Hotels посочи проблемите на Варна, заради които не може да се развие като дестинация за международни събития. Морската столица е атрактивна, предлага качествени услуги и съчетаване на бизнес с почивка. Проблемът е логистиката и липсата на директни полети от Европа до Варна, подчерта тя. Това отблъсква компаниите и бизнеса за организиране на мероприятия. Затова хотелиерите разчитат основно на местни събития.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати