Турагенции

Пловдивчанин изгоря с капаро от туроператор

   
Пловдивчанин изгоря с капаро от туроператор

Пловдивчанин, който предплатил 1000 лева за 7-дневна почивка в Турция, но се отказал от пътуването заради пандемията от COVID-19, ще търси капарото си по съдебен път след мощен скандал с туристическата фирма "Ориент 99“. За това се оплака потърпевшият Георги С. пред Plovdiv24.bg.

Мъжът се възползвал от ранното записване за "ол инклузив“ морски отдих в южната ни съседка и още миналия ноември платил 1000 лева капаро за ваканцията си през септември 2020 г.

Ползвал съм услугите на фирма "Ориент 99“ в продължение на доста години и никога не съм имал проблеми – всичко беше нормално като услуги, отношение и т.н. Трябваше да заминем на 11 септември тази година. Притеснихме се заради пандемията и увеличаващия се брой на заразените в Турция. Жена ми беше много разтревожена и решихме, че е по-добре да не ходим на почивката“, разказа Георги.

Той изпратил запитване относно възможните опции за възстановяване на капарото или капариране на същия пакет за следващата година. Получил отговор, че екскурзиите до Турция били активни, фирмата извършвала превозите и можела да удържи 95% от капарото при отказ от страна на клиента.

"Тези хора извършват туристическа услуга и ресорното им министерство е това на туризма. Не са транспортна фирма да превозват камъни или картофи от точка до точка. Според мен човек, за да отиде на почивка, трябва да се чувства нормално, не да се притеснява и да носи маски навсякъде или да бъде поставен под карантина.

Датата на заминаването мина и ние не отидохме на почивката. Малко по-късно се чух с мой приятел, който замина за същия хотел – аз лично му препоръчах тази агенция, просто той беше резервирал по-късна дата от нас. Исках да разбера дали са доволни от условията в хотела и т.н. Каза, че всичко е било супер и разказа за други отказали се от същата почивка клиенти, на които им било предложен ваучер за 100% от капарото като резервация за следващия сезон. По-късно аз отидох в офиса, предложиха ми 70% от сумата под формата на ваучер.

При подписването на документите попитах защо за една и съща оферта на едни хора предлагат 100% ваучер, а на други – 70%. Първоначално служителите се смутиха от въпроса ми, после ми обясниха, че водели индивидуални пазарлъци с хотела за всеки клиент. На работа беше синът на управителката. След като зададох въпроса си, той се изнерви и отказа да ми предложи какъвто и да е вариант, съобщава Plovdiv24.bg. Сега ще се консултирам с адвокат и ще водя съдебни битки за парите си“, разказа потърпевшият Георги.

Туроператорът е в правото си да задържи капарото, защото не е той виновен за отказа на пътуването, обясниха от браншовите организации в сектора пред Travelnews. От 1 септември 2020 г. няма проблем с пътуванията до Турция и не се изисква PCR тест при завръщането. Клиентът е отказал сам пътуването и е негова вината, и затова губи капарото. Ако туроперторът сторнира екскурзията, тогава дължи обратно парите, коментираха още от браншовите сдружения. 

TravelNews предоставя право на отговор от туроператора "Ориент 99".

https://www.plovdiv24.bg/sport/1010779.html



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати