Новини Събития

София вече има мапинг на конгресния сектор

   
София вече има мапинг на конгресния сектор
  bgcb.eu

На специализирано онлайн събитие в Zoom беше представена първата по рода си Мапинг-матрица на конгресния и MICE сектор в София.

Матрицата е изготвена от екипа на Иновативна София с подкрепата на Българско конгресно бюро – БКБ. Съдействие с подкрепа и ценна обратна връзка е оказал и екипът на ОП „Туризъм“ на Столичната община. В представянето ѝ участие взеха Ана Георгиева – експерт “Дигитализация, иновации и инвестиции” в Иновативна София, Теодора Жилкова – Изпълнителен директор на Българското конгресно бюро-БКБ и Иво Маринов – Директор на ОП „Туризъм”.

Разработването на Матрицата има за цел да бъде представена бързо развиващата се инфраструктура за MICE индустрията в столицата, както и многообразието от събития, заемащи основно място в събитийния календар на София.

Със своето ключово местоположение и отлична международна свързаност, през последните години София се утвърждава като все по-разпознаваема туристическа дестинация. Богатото ѝ културно-историческо наследство, увеличаването на настанителна и събитийна база, както и развитието на разнообразни туристически услуги и събития помагат на София да се позиционира като атрактивен град както за туристи, така и за международни инвеститори. С развитието на своята инфраструктура за провеждане на бизнес събития, столицата продължава да разгръща своя потенциал за своето превръщане в предпочитана бизнес и конгресна дестинация в Югоизточна Европа. 

Една от основните задачи, които градските структури са си поставили, е изграждането на разпознаваем имидж и бранд на София и нейното популяризиране като модерен,иновативен европейски град, предпочитано място за туризъм, живот и бизнес. Конгресният и бизнес туризъм играят особено важна роля в изграждането на този цялостен имидж.

Разработването на МICE матрицата също така цели да бъде привлечено допълнително внимание към различните участници в нея и да покаже някои от успешните ѝ истории у нас и пред света. Тя е инструмент, който може да бъде използван както от бизнеса, който чрез нея да покаже екосистемата, от която е част, така и за представяне на града пред чуждестранни партньори, инвеститори и др. На световно ниво, градове и браншови асоциации също изготвят подобни матрици, за да представят своите екосистеми.

Към момента матрицата съдържа информация за над 90 от основните места за провеждане на събития; 34 подкрепящи организации, както и 67 от големите събития в града. Догодина предстои матрицата да бъде допълнително разширена, за да включва още повече категории и представители на сектора.

 



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати