Хотели

Хотел Империал в Пловдив стана част от веригата Радисън

   
Хотел Империал в Пловдив стана част от веригата Радисън

Хотел „Империал” мина под шапката на международната верига „Радисън”. Отскоро 4-звездният хотел на фамилията на бившия кмет Иван Тотев е член на една от марките на Radisson Hotel Group - Radisson Individuals, пише "Марица". Хотелът запазва собствеността си. Той е в активите на „Квалификация консулт” ЕООД с управител Георги Тотев. Дружеството пък  пък се притежава от „Плутон-1” ЕООД на Роза Тотева.  Мястото за настаняване обаче вече се брандира като „Империал”, member of Radisson Individuals, членството му фигурира и в официалния бизнес имейл. Резервация в него може да се прави и директно от сайта на Radisson Hotel Group. 

От 5 април хотелът действително е част от групата, потвърдиха от мениджмънта на „Империал”. В момента в европейската централа се подготвят прессъобщения за цял свят, повече подробности ще бъдат дадени едва след това, уточниха оттам.

Radisson Individuals е последната марка на световната хотелска група, пусната през октомври миналата година. Както личи от името, а и от обяснението за медиите на Radisson Hotel Group, брандът е подходящ за хотели и регионални вериги, които имат свой собствен пазар, „уникалност” и „идентичност”.

Най-вероятно, сътрудничеството става посредством договор, много по-неангажираща версия на класическия франчайз, известен в хотелския мениджмънт като „софт брандинг”. Тоест срещу определена такса получателят може да ползва търговската марка на дадена верига, обща резервационна политика и операционни системи, обучение и професионална подкрепа, но без много строги изисквания за идентичност с другите хотели на компанията майка. Това е начин на присъединяване, който позволява по-свободни условия на членство, отколкото традиционния франчайз.

Хотелите запазват в голяма степен независимостта си и правото на автономни решения в оперативен и стратегически план. По принцип софт брандовете имат олекотени условия на договорите, не изискват почти никаква стандартизация и запазват уникалността и местната атмосфера, коментира за „Марица” доц.д-р Мая Иванова, преподавател и съсобственик на консултантска компания в сферата на туризма „Зангадор”. Тя от години изследва развитието на хотелските вериги по света и у нас. 

Традиционните доскоро начини за присъединяване на хотели към вериги (чрез франчайз или договор за управление) изглеждат скъпи и трудни, особено за по-малките хотели - изисква се адаптиране на сградата, дизайна, процедурите, управлението, маркетинга и т.н. към стандартите на веригата, посочва тя. Ето защо 

"софт брандингът” в последните няколко години е като експлозия.

Много световни вериги нароиха различни свои марки, подходящи дори и за по-малки хотели, в по-малки градове и държави, допълва тя. Една от причините е, че още преди пандемията се появи ново поколение потребители, за които традиционните хотелски марки изглеждат остарели и старомодни,  обясни доц. д-р Иванова.

В  България оперират около 30 международни хотелски вериги, сред които Kempinski, Hilton Worldwide, Marriott, Best Western, Intercontinental, Ramada, Hyatt, RIU Hotels & Resorts и др.  По-малко са родните вериги - хотели Лион /част от групата на "Андреев Инвестмънт Груп" АД/, Феста хотели /в активите на "Феста холдинг" на банкерката Петя Славова/, Грифид хотели на Григор Фиданов, Е-хотелс и др. Любопитна подробност е, че от големите вериги единствено  „Шарлопов Груп” на покойния Стефан Шарлопов имат експанзия зад граница и  притежават хотел във Фройденщтад, Германия. Един от най-мощните играчи в туризма от близкото минало пък - „Виктория груп” на Ветко Арабаджиев, загуби доста от блясъка си покрай проблемите с данъчни, прокуратура и КПКОНПИ. Собствеността е разхвърляна между различни офшорки, а огромният хотел „Виктория палас” в Слънчев бряг преди няколко години бе продаден и вече се казва „Империал палас”. Там се снима българският сериал "Съни бийч".

Кой още стъпи в Пловдив

Wyndham Hotels Group, собственикът на бранда Рамада, е представен в Пловдив с емблематичния "Тримонциум Рамада" на турския бизнесмен Суди Озкан. Групата е най-големия в света франчайзодател в туризма. Международната хотелска верига InterContinental Hotel Group оперира в града с бранда си „Холидей ин” чрез франчайз договор. Хотелът "Холидей ин Пловдив" е собственост на "Петров комерс" ЕООД на Ангел Петров. Когато новината бе обявена през 2015 г., бе заложено на името "Holiday Inn - Международен панаир Пловдив", но добавката бързо отпадна. Best Western пък откриха "BW Premier Plovdiv hills" на „Брезовско шосе” през март 2019 година. Hilton с бранда DoubleTree by Hilton ще отвори скоро на ключово място срещу църквата "Света Петка". Инвестицията е на фирма "Витус" на строителния предприемач Васил Караилански. 

ТОП 3 в света

2020 г. донесе сериозни сътресения в хотелиерството, но не и на върха в класацията на най-големите световни вериги. Безспорният световен номер едно остава Marriott International. Американският шампион, който наскоро загуби емблематичния си изпълнителен директор Арне Сьоренсън, има вече са над 1,4 милиона стаи по света.

Зад Marriott класирането се променя, след като OYO, индийският стартъп, който навлезе сред лидерите само за няколко години, отбеляза голяма пауза в развитието си през 2020 година. На неговото място застана китайската компания Jin Jiang, позната в Европа чрез Louvre Hotels и Radisson Hotel Group. Сделката за  Radisson Hotel Group се финализира през 2019 г. Hilton се изкачи до номер 3 и отбеляза най-добър ръст сред западните групи през трудната пандемична година -  4,9% и над 47 000 нови стаи.

 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати