Анализи Новини

България започна рекламна кампания на руския пазар

   
България започна рекламна кампания на руския пазар

Русия е един от важните партньори на България в областта на туризма, а руските туристи са желани гости, които се отличават с интерес и желание да опознаят по-добре страната, нейните традиции, история, култура, кухня. И това в съчетание с морска и планинска почивка, с оздравителни процедури и активни дейности.

Въпреки сложната обстановка, в която се намираше дълго време и българският, и руският туризъм, България използваше и използва всяка възможност да показва своите природни и културни богатства.
Част от Годишната програма за национална туристическа реклама през 2021 г. е Интегрираната комуникационна кампания на пазар Русия.
✅Тя включва дейности чрез различни комуникационни канали като дисплей реклама в партньорски сайтове на платформата Yandex, реклама в социалните мрежи чрез официалната страница на Туристическия портал в България Bulgaria Travel, кампании във Facebook, насочени към широка аудитория с разнообразни интереси и потребителско поведение.
До края на месец юли 2021 г. са предвидени още публикации във Facebook на рекламни спонсорирани постове, съдържащи линкове, текстове, снимки и pre-roll видеа, публикуване на рекламни банери в онлайн медии (Yandex ads network), външна реклама във формат сити лайт до края на месец юни 2021 г., включително на 10 централни локации, сред които на  „Арбат Н.“, „Садовая-Черногрязская“, "Арбатские ворота", „Житная“, "Октябрьская", площад „Земляной Вал“ и др., както и провеждане на два журналистически тура за медии, блогъри и влогъри, за които е предвидено локациите за посещение да са Северно и Южно Черноморие, в комбинация с културен, балнео и СПА туризъм, както и провеждане на събитие с културна програма в град Москва.

✅В периода от 23 май до 02 юни, в течение на 4 дни, екип на предаването „Жизнь других“ на Първи канал на Руската телевизия посети нашата столица. Шоуто за пътувания се ползва с голяма популярност в Русия и в редица други страни, като телевизионният канал е с аудитория над 250 милиона зрители. „Жизнь других“ показва различни страни по света като туристически дестинации, както и хората - как живеят, от какви семейства произлизат, къде учат, какви професии избират, как изграждат кариера, какви хобита имат, с кого създават семейство, какво харесват в родния си град - с други думи, кои са те и как живеят. По време на снимките в София екипът посети детска градина, училище, университет, болница, места за развлечение и традиционно българско семейство. Предаването ще се излъчи през месец септември в ефира на Първи канал (Русия), телевизионния канал Inter (Украйна) и в YouTube канала „Жизнь других“. След излъчването на предаването, в Националното туристическо представителство в Москва ще се проведе среща с екипа на „Жизнь других“ на акредитираните руски туроператори, които предлагат в Русия България като туристическо направление. Целта на срещата ще бъде да се представи София като привлекателен обект за руските туристи, да се разкаже за атрактивни места за посещение, показани в предаването, да се акцентира върху интересното, неочакваното за туристите, да се мотивират туроператорите да предлагат сити-турове и посещения на столични забележителности.
✅ В момента се подготвя посещение в България на снимачен екип на популярното в Русия и сред световната рускоезична публика телевизионно предаване на Първи канал на Руската телевизия „Непутевые заметки“. Въпреки че направените от Дмитрий Крилов и неговия екип филми за България са снимани преди години, те и до днес се използват от туроператори за презентиране на интересни дестинации и обекти в страната. Какво ново и интересно предлага България на руските туристи освен безопасен и укрепващ здравето отдих – това е целта на авторите на предаването да покажат в новия филм, който предстои да снимат, да се усети как страната развива и обогатява своя туристически продукт.
✅ Това ще бъде целта и на програмата, която в момента министерството на туризма подготвя за групата руски журналисти, които в края на юни – началото на юли, ще посетят България и ще представят след това видяното пред своите руски читатели и фенове.
Друг важен елемент от популяризирането на България на пазар Русия е сътрудничеството на министерството на туризма с Асоциацията на руските туроператори /АТОР/, което беше подновено в началото на 2021 г. АТОР е създадена през 2007 г. и в нея влизат най-големите руски туроператори от различни региони на страната, като на членовете й се пада над 90% от изходящия туристопоток, над 70% от входящия и над 80% от вътрешния туристопоток на Русия.
Националното туристическо представителство на България е първият чуждестранен асоцииран член и партньор на АТОР. Това дава възможност за популяризирането на България като атрактивна целогодишна туристическа дестинация сред професионалните среди в областта на туризма в Руската федерация.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати