Анализи Новини

Плах оптимизъм има в Гърция с отварянето на британските туристи

   
Плах оптимизъм има в Гърция с отварянето на британските туристи

Въпреки нарастващия оптимизъм, че отварянето на британския пазар за изходящ туризъм от 19 юли ще даде на гръцката туристическа индустрия мощния тласък, който трябва да я възстанови до голяма степен този сезон, опасенията относно варианта Делта не дават повод за празнуване, пише БГНЕС.

Говорейки с Катимерини, висши служители в бранша заявиха, че е много трудно да се каже на този етап как ще се развие този туристически сезон по отношение на пристиганията и резервациите, поради непредсказуемото разпространение на новите мутации на коронавируса. Техните наблюдения са, че пазарът също е претърпял мутация, тъй като така наречените резервации в последния момент, които преди са се правили три до четири седмици преди пристигането, сега се правят три до четири дни предварително.

Стимулите за гъвкавост, които органите на гражданската авиация и летищата предоставят на въздушните превозвачи, позволяват чартиране на полети дори в последния момент, както и тяхната отмяна, а потенциалните пътници действат по същия начин.

Поради това е много трудно да се установи дали британските туристи действително възнамеряват да дойдат на море в Гърция. Миналата седмица някои компании дори говореха за четирикратно увеличение на резервациите от острова, но това се отнасяше само за сравнения с много ниските нива от предходните седмици. Следователно британците няма да се появят с редовни полети или ще правят резервации за хотели преди началото на следващата седмица, посочват същите източници.

Андреас Андреадис, главен изпълнителен директор на водещата хотелска група Sani/Ikos, заяви в публикация в социалните мрежи, че след британското съобщение за прекратяване на изискването за ваксинираните посетители на Гърция да бъдат поставени под карантина и въпреки увеличението на случаите на коронавирус в Европейския съюз, „временната ми оценка за приходите от туризъм за сезон 2021 г. е, че те ще достигнат максимум 50% от тези през 2019 г. - т.е. около 9 милиарда евро.“

Великобритания е на второ място след Германия като потребление на туристическите пазари в Гърция, като миналата година 1 милион туристи от острова са похарчили около 750 милиона евро. През 2019 г. около 4 милиона британци са похарчили почти 2,5 млрд.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати