Анализи

Д-р Полина Карастоянова: В туризма разказът печели, а не някакви факти

   
Д-р Полина Карастоянова: В туризма разказът печели, а не някакви факти

„В туризма посланията и начинът на комуникация не е просто пресъздаване на фактите, не става през сайтове и прессъобщения. Разказът печели, а не някакви факти. Вярно е, че се отчитат всички данни, че няма замърсяване на водите (на Черно море), че няма никакъв риск и никаква опасност за здравето на хората, но това не е достатъчно“.

Коментара направи пред БНР Поли Карастоянова от Националния борд по туризъм.

„Това, което днес се случва, е резултат от несвършената работа от предишните месеци и година. Туризмът е индустрия, която планира бизнес моделите до два сезона напред. Това са две успоредни линии на развитие на процесите. Едната е свързана с ангажиментите на инвеститорите, управляващите, собствениците в големите туристически комплекси. И това, което те биха могли да направят, е свършено 100% – ремонти, озеленяване, допълнителни атракции. Паралелната линия е на националната рекламна и маркетингова политика, която през последните 3 години не може да намери точната формула за осигуряване на средства, на професионална експертиза и на реализация на привлекателни, интересни, интелектуални, мащабни кампании, с които България да бъде позната и предпочитана в конкуренция с останалите туристически дестинации“, коментира тя.

Според Карастоянова „на това правителство не му е важен туризмът“:

„Отношението към сектора е ясно – няма такова! Планираните в Бюджета средства за туризма са същите мизерни 20 милиона лева, които се преповтарят всяка година. … Три години след Covid-19 няма нито една стотинка допълнителни средства за национален маркетинг и реклама в нито един от бюджетите, с които Министерството на туризма да разполага. Няма нито една бройка за експертен екип, който да разработи нова визия – модерна, дигитална – за развитие на туризма в България“.

Поли Карастоянова обясни, че в Плана за възстановяване и устойчивост на всяка една от страните, които са ни преки конкуренти в сферата на туризма – Гърция, Румъния, Хърватия, Испания и т.н. – туризмът е получил своето място с конкретни проекти и конкретни бюджети за тях:

„Ние не изоставаме. Няма ни! Няма ни на този модел на финансиране и на стимулиране. До края на 2024 г. тези държави ще реализират инвестиции от държавата в туристическия сектор за стотици мили евро. … Българският туризъм няма да получи една стотинка финансиране от ПВУ“.