Транспорт

Japan Airlines започва да предлага дрехи под наем в самолетите

   
Japan Airlines започва да предлага дрехи под наем в самолетите

Паспорт – тук. Телефон - тук. Портфейл – тук. Дрехи… нямам нужда от тях.

Japan Airlines предлага на пътниците от чужбина, които се отправят към Токио, да си спестят тегленето на куфари с дрехи. 

Превозвачът започна едногодишно изпитание, в което насърчава своите клиенти да наемат дрехи на достъпни цени (които ще получат, пристигайки в хотела си). Целта на модела за отдаване на дрехи под наем е да помогне за намаляване на въглеродните емисии, въпреки че точното въздействие предстои да бъде оценено.

От тази седмица до края на август 2024 г. пътниците от други страни, летящи с японския превозвач, ще имат възможност да избират своето облекло чрез дигиталната услуга Any Wear, Anywhere, създадена от Japan Airlines и Sumitomo Corp., глобална бизнес група, която работи в 66 държави.

До един месец преди пътуването си потребителите могат да разглеждат виртуалните стелажи в приложението, като избират от колекции, категоризирани по пол, размер и повод, от ежедневни до елегантни. Цената на един сет дрехи под наем варира от $28 до $49. Пътуващите все пак ще трябва да носят свои собствени чорапи и бельо.

При пристигането си в хотела си в Япония потребителите на услугата ще получат пакет с предварително избраните от тях дрехи, изпрани и изгладени; те могат да запазят артикулите до две седмици, преди да ги върнат на рецепцията. (Услугата може да се използва и от потребители на Airbnb, въпреки че те трябва да уредят местата за взимане и връщане с домакините.)

По-малкото тегло на самолета води до по-нисък въглероден отпечатък, тъй като изисква по-малко гориво. Има и бизнес ползи за превозвача. Твърди се, че когато United Airlines започва да използва по-лека хартия за бордовите си списания през 2018 г., компанията е спестила 170 000 галона гориво годишно и $290 000 оперативни разходи. Изработването на ръководствата за обслужване по време на полет с по-лека хартия спестява на United Airlines още 220 000 галона, заедно с 2100 метрични тона CO2, посочва Fast Company

Освен това има полза и от удължаването на жизнения цикъл на дрехите. 

В експеримента на Japan Airlines участват и японските компании Wefabrik, платформа за устойчива мода, и Hakuyosha, услуга за пране и химическо чистене, която спечели глобална награда за устойчивост през 2018 г.

За да оцени въздействието на пилотния проект, Japan Airlines ще наблюдава теглото на багажа и ще го сравнява с предишни данни. Проблемът в случая е, че винаги е възможно пътниците, които тръгват с по-празни куфари, да бъдат изкушени да си купят нови дрехи в чужбина и в крайна сметка да се върнат с доста повече багаж.