Новини Транспорт

Глоба до 5 хиляди лева, ако авиокомпания не отговаря на жалбата на недоволен пътник

   
Глоба до 5 хиляди лева, ако авиокомпания не отговаря на жалбата на недоволен пътник

Над 690 са недоволните пътници, подали сигнали до Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) от началото на годината до 1 август. Това налага засилване на контрола върху авиокомпаниите, които не отговарят на жалбите на своите пътници. Санкциите могат да достигнат до 5000 лв. на всяка жалба, останала без коментар от авиопревозвачите. „Трябва значително да завишим контрола, защото огромният брой сигнали показва, че вече не говорим за инцидентни случаи, а нарушенията стават тенденция“, подчерта главният директор на ГВА Анелия Маринова. Тя участва в работна среща заедно със заместник-министъра на туризма Ирена Георгиева, заместник-министъра на транспорта и съобщенията Анна Натова и представители на Сдружението на туроператорите и туристическите агенти "Обединение Бъдеще за туризма" (ОБТ). Срещата се проведе във връзка с подадените преди няколко дни сигнали от Сдружението за отменени полети заради пожарите в Гърция и Италия.

“Държавата трябва да застане твърдо зад правата на туристите, за да може подобни лоши практики да се сведат до минимум. Полетите все още са предпочитан начин за българските туристи да пътуват до по-далечни дестинации”, заяви заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева.

Заместник-министър Анна Натова коментира, че Министерството на транспорта и съобщенията е в контакт с българското посолство в Унгария заради случите с отменени полети от страна на унгарска нискотарифна компания до Южна Италия, а в следващите дни предстои и среща с ръководството на авиокомпанията.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати