Анализи Новини

Организираните групи туристи се завръщат в Слънчев бряг

   
Организираните групи туристи се завръщат в Слънчев бряг

“Слънчев бряг” АД всяка година прави инвестиции за по-голяма ефективност на бизнес операторите в комплекса и комфорт за туристите.

Най-големият курортен комплекс у нас Слънчев бряг всяка година посреща посетители от цял свят. След няколко трудни сезона, повлияни от ковид пандемията, през това лято Слънчев бряг отбелязва завръщането на организираните групи туристи.

Докато през последните три години наблюдавахме променен профил на туристите поради условностите във въздушния транспорт, през този август нивата на посещаемост от летовници, пристигащи с чатъри от Европа, се възстановяват. Регистрираме понижаване на броя на посетителите, които идват със собствен транспорт, за сметка на организираните групи туристи, коментира Соня Енилова, изпълнителен директор на “Слънчев бряг” АД. Комплексът е създаден именно за този тип туризъм, като предлага отлични условия за ваканция. Сигнали за възстановяване имаше още в първите месеци на 2023 г., когато британската компания Travel Counsellors съобщи за значителен ръст в записванията за all inclusive туризъм – от 20% за 2019 г. до 26% за настоящия сезон, допълва Соня Енилова.

Наблюденията на експерти показват, че този тренд ще се запази, понеже клиентите продължават да правят почивките си приоритет, като в същото време искат да управляват разходите си и да имат по-голяма гъвкавост, което може да се постигне по-ефективно, ако се резервира всичко на едно място.

 

Дейностите на “Слънчев бряг” АД по обезпечаването на летния туристически сезон в комплекса всяка година са насочени към инвестиции за по-голяма ефективност на бизнес операторите и комфорт за туристите.

Дружеството, собственик и оператор на инфраструктурата, направи редица реновации и подобрения в зона Изток. Изградени са нови тротоарни настилки, извършени са дейности по асфалтиране на улици във вътрешността на комплекса, положена е нова маркировка, подменени сa осветителни тела.

Ремонтните дейности обхванаха и крайбрежната алея, централната алея (“Кубан”), улица “Първа”, където са възстановени настилки до и около спирки на обществения транспорт. До хотелите “Зефир”, “Гларус”, “Феникс”, “Жерави”, станцията на Министерския съвет, хотел “Континентал”, хотел “Барсело”, КПП “Магура” са изградени нови тротоари и са ремонтирани улици. Направено е разширение на пътя зад хотел “Перла”.

Инвестициите в инфраструктурата за летния туристически сезон 2023 надхвърлят 1,5 милиона лева. В това число влизат и редица дейности по озеленяване и паркоподдържане, видеонаблюдение, подмяна на осветителни тела с енергоспестяващи.

“Слънчев бряг” АД стопанисва и управлява инфраструктурата в зона Изток в комплекса - алеи, улици, зелени площи, разположени на около 650 000 кв. м, собствена ВиК мрежа, а в зона Запад около 55 000 кв. м земя, в това число оранжерия и складови помещения.

“Слънчев бряг” АД не притежава туристически обекти – хотели и заведения, не извършва туроператорска дейност. От 2011 г. няма постъпления от инфраструктурни такси, а инвестициите в инфраструктурата са от приходи от собствена дейност.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати