На вниманието на всички, които в момента съставят своите списъци с дестинации за посещение в следващите няколко седмици, месеци, години или цял един живот: компанията за луксозни ваканции Kuoni има няколко предложения.
Тя анализира данни от Google, събирани в 210 държави, за да разкрие най-търсените „редки" туристически преживявания. Компанията ги определя като „случващи се два пъти или по-малко годишно".
След като проучва всички данни от търсенията, Kuoni открива, че ултра редкият „Манхатънхендж“ е най-търсеното преживяване по света.
„Залязващото или изгряващото слънце се изравнява с улиците в Манхатън, създавайки невероятна гледка“ – така компанията описва явлението Манхатънхендж. То се случва само четири пъти в годината - на 28 май и 13 юли по залез, както и на 5 декември и 8 януари по изгрев.
След Манхатънхендж, Kuoni определя Венецианския карнавал в Италия като второто най-търсено изживяване. „10-дневната фиеста се провежда всяка година от Средновековието насам, включвайки костюми и сложни и красиво изработени маски," разказва компанията.
В топ 3 влиза още един карнавал – този в Бразилия, съобщава T+L. „Всяка година милиони хора се стичат по улиците на Рио, за да преживеят годишния карнавал на впечатляващите и богато облечени танцьори“, отбелязат от Kuoni. В класацията присъстват още Денят на мъртвите в Мексико на четвърто място, Изложението на цветята в лондонския Челси на пета позиция, следвано от Ōgon Shūkan, или Златната седмица в Япония, на шесто място.
Международната балонна фиеста в Албакърки е седма, а Северното сияние в Лапландия се нарежда на осма позиция, докато Октоберфест в Мюнхен и японският фестивал Obon завършват челната десетка.