Китай отчита рязко увеличаване на туристическите пътувания по време на дългия уикенд около Нова година - със 155 процента спрямо миналата година. Това означава, че в страната са били направени 135 милиона вътрешни пътувания с цел туризъм, които са донесли приходи от 79,73 млрд. юана или 11,23 млрд. долара, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Транспортната мрежа е поела над 128 милиона пътнически пътувания, което е повишение със 78,4 на сто спрямо същия период на миналата година и с 33,1 на сто спрямо празничния период на 2022 година, сочат данни на министерството на транспорта.
Пътуванията с влак са скочили със 177,5 на сто на годишна основа, а със самолет - със 140,3 на сто, съобщават местни медии.
Студеното време в части от страната не е попречило на хората да се устремят към музикални фестивали и концерти, увеличили са се и груповите семейни пътувания, посочват властите, отбелязвайки нарастващата популярност на зимния туризъм в различни части на страната.
Провинции в Северен Китай като Хейлунцзян са се възползвали от студеното време, за да насърчат туристически дейности като каране на кънки и ски и удължавайки работното време на ключови дестинации, метрото и автобусите.
Столицата Пекин също е дала своя принос за насърчаване на туризма по празниците, а проекти и тематични паркове, свързани с зимния сняг и лед, стават все по-важен икономически двигател за много градове.
От събота до понеделник със самолет са били извършени 5,19 милиона пътувания или със 140,3 на сто повече от миналата година, а за пътуванията по магистрали и водни пътища се очаква увеличения от съответно 46,1 на сто и 72,9 на сто, според китайското министерство на транспорта.