Събития

Реклами за 2,4 млн. лв. ще привличат туристи на Южното Черноморие от април до октомври

   
Реклами за 2,4 млн. лв. ще привличат туристи на Южното Черноморие от април до октомври

За първи път от 30 години държавата стартира реформа в маркетинга на българските курорти. Билбордове в столиците на големи европейски държави и реклами по метростанции и автобуси ще привличат туристи в Бургас и съседните морски общини. Към тях ще върви и мощна онлайн реклама, която ще разкрива красотата на Южното Черноморие и защо то да бъде предпочетено пред курорти от съседни държави.

Това ще се случи след около месец, когато трябва да е готов продуктът, с който област Бургас ще се представя в Европа, съобщи зам.-кметът по туризъм и спорт Манол Тодоров на туристически форум. Средствата за реклама на област Бургас зад граница са в размер на 2,4 млн. лв. и са отпуснати от Министерството на туризма по най-новата пилотна програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските ни общини. Полша, Италия, Чехия, Словакия и скандинавските страни са част от дестинациите, в които Бургас и регионът ще се рекламират ударно.
Ще се набляга не само на слънце и море, но и на възможностите за спортен, спа и културен туризъм, категорични са от община Бургас, която в партньорство с Несебър, Поморие, Приморско и Малко Търново спечели няколко проекта по програмата на Министерството на туризма.

Идеята е да се създаде общ туристически продукт за областта, който да предлага интересни събития в "крилата" на сезона, за да го удължи - да започва от края на март - началото на април и да приключва в края на октомври. Нещо, за което се бори туристическият бранш, коментира Тодоров.

Според кмета Димитър Николов, който преди дни обсъди новия летен сезон с министъра на туризма Зарица Динкова, програмата е отличен пример за интегрирана териториална инвестиция.

"Тя ни стимулира да работим с колегите от останалите черноморски общини и всеки даде максималното", коментира Николов.

Министър Динкова добави, че благодарение на програмата морските общини работели не само в партньорство с туристическото ведомство, но и с общини от вътрешността на страната.

"За нас е важно не просто да привличаме туристи, но и да сме сигурни, че те ще се върнат. И също, че времето, което те ще прекарат тук, е качествено и отговаря на изискванията и нуждите им", коментира Динкова. 21 проекта ще бъдат финансирани с общо 5 млн. лв. по пилотната програма за черноморските общини, като държавата финансира 60% от проекта. Очаква се догодина програмата да бъде разширена.

Oценката от бизнеса, че реформата в маркетинговата стратегия за Българското Черноморие е най-голямата стъпка за последните 30 години, правена в туризма у нас, е признание, което ме удовлетворява. Значи сме на прав път ", убедена е Зарица Динкова.

В Бургас тя се ангажира министерствата на туризма и на транспорта да лобират за повече целогодишни полети на аеропорта. През зимата от Бургас има само един полет седмично до Лондон.

Проблемът с осигуряване на целогодишни полети до европейки дестинации отдавна се поставя от местната власт, която инициира и срещи с концесионера на летище Бургас, който управлява и летището във Варна. Сред основните пречки са непосилните оферти на някои авиокомпании, които искали близо половин милиард евро, за да поддържат една или линии целогодишно. Община Бургас е в преговори с голяма авиокомпания за целогодишни полети до близка, световноизвестна дестинация, но засега не разкрива подробности.