Анализи Новини

Ще може ли частни фирми да осиновяват туристически маршрути, за да ги поддържат

   
Ще може ли частни фирми да осиновяват туристически маршрути, за да ги поддържат

Българският туристически съюз разговаря с частни фирми в бранша за възможностите им да "осиновят" дадени маршрути, които ще трябва да обслужват за определен период. Изискванията към тях са да подсигурят средства за поддръжка на маршрутите и евентуално доброволци за поставянето на маркировки и табели. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Венцислав Венев, председател на Сдружение Български туристически съюз.

Той обясни, че представители на БТС разговарят с частни фирми, който работят с облекла и туристическа екипировка. Венев е убеден, че така ще се помогне за популяризиране на бизнеса, тъй като логата на компаниите ще се поставят на табелите, ще се споменават в социалните мрежи в постове на туристическия съюз.

Целта на БТС е да се дигитализира информацията за маршрутите, за да могат туристите да проверяват – кой маршрут, къде и как е маркиран. Венев се надява до две години този процес да е завършен, но подчерта, че за това не е необходим значителен ресурс, затова в момента се водят разговори със софтуерни компании за изготвянето на приложение.

Той обясни, че през тази година туристическата организация ще започне работа  с партньорски организации и Министерството на туризма по инвентаризация на материалните бази на хижите и актуализация на маркировките на туристическите маршрути.

„Ние започнахме вече тази инвентаризация на някои места в страната, като мобилизирахме основно наши туристически дружества“, посочи Венев.

По думите му, след проверка на трасета и маркировки, ще се направят и калкулации, които БТС ще представи на организации, за да се включат във финансирането при подновяването им. „Процесът на актуализация на маркировките е постоянен, като с приоритет са трите европейски маршрута на територията на страната ни, а след това се насочват към регионалните маршрути“, отбеляза председателят на БТС.

Той подчерта, че в Съюза много разчитат на инициативите на туристическите си дружества, които на този етап са 138, но целта е да се привлекат още, тъй като те се явяват посредници между желанията на БТС и местната администрация и власт.

Венцислав Венев оцени състоянието на планинските маршрути в България на 4 по шестобалната скала и препоръчва туристите да не се ангажират с грижата за маркировката, тъй като често те само създават проблем, защото при маршрутите се прилага специален стандарт за маркиране.

Председателят на БТС е на мнение, че у нас все още се набляга на масовия туризъм, който е завладял българското Черноморие и някой от българските курорти. „България е държава, която на малка територия има голямо разнообразие. Ние трябва да използваме, че имаме уникални места и интересни забележителности на много кратки разстояния, за да правим уникален туризъм – с малки групи, на къси разстояния и с голяма добавена стойност. Този туризъм трябва да рекламираме“, настоява Венев.