Китайските туристи планират по-малко пътувания до Европа през 2024 година, а на дестинациите се налага да бъдат все по-находчиви, за да привличат посетители от Поднебесната империя. Европа може да не види завръщане на туризма от един от ключовите си пазари - Китай. Интересът на китайците към пътувания до Стария континент е намалял драстично, според проучване, публикувано от Европейската туристическа комисия /ЕТК/. Само около 57% от анкетираните китайски туристи са заявили, че възнамеряват да пътуват до Европа през 2024 г. - това е спад със 71% в сравнение с 2023 г., според ЕТК.
Една от причините за спада е предпочитанието на китайците към приключения в Азия. То идва след като няколко дестинации в Югоизточна Азия смекчиха визовите си политики. Тайланд и Китай например се споразумяха тази година за постоянно премахване на визите. Дестинациите с опростени визови процедури имат определено предимство за китайските туристи, заявяват на различни международни форуми през декември 2023 г. представители на китайската туристическа компания Trip.com. Освен това китайските туристи изтъкват финансови опасения и ограничено време за почивка като причини, поради които не планират да пътуват до Европа.
Европа се нуждае от китайски туристи
Преди пандемията Китай беше жизненоважен туристически пазар за множество европейски дестинации. За Обединеното кралство и Нидерландия например той бе и си остава най-добрият.
"Китай беше нашият най-важен изходящ пазар в Азия", каза Йос Вранкен, управляващ директор на Нидерландския борд по туризъм. В Обединеното кралство китайските туристи са били вторите най-много харчещи след американците преди пандемията, допълва и изпълнителният директор на VisitBritain Патриша Йейтс. Бутиците в Париж също страдат от липсата на богатите си клиенти. За разлика от туристи, които предимно присъстват в дестинациите, но не харчат, китайците не са "британските пияни туристи", харчат много, не само за луксозни стоки, и са дисциплинирани.